En voor vandaag nog maar eentje om het af te maken.
Dat zou de eerste keer zijn dat een Spring Drive model een Iwate wijzerplaat krijgt denk ik?
Aangezien de Quartz en Spring Drive modellen uit de Shinshu studio komen en de mechanische uurwerken en Iwate wijzerplaten uit de Shizukuishi studio in de Iwate regio, dacht ik dat we nooit een combi van beide gingen zien.
Wel een leuke evolutie, wie weet krijgen we ooit een wereldwijde Iwate met Spring Drive . Anderzijds vind ik het onderscheid tussen beide studios ook wel wat hebben
Ik had dit over dit model gelezen op watchuseek, waarin iemand dezelfde opmerking maakte over Shinzu en Shizukuishi, en dat een Iwate springdrive iets nieuws zou zijn
Maar ook schreef iemand dat deze dial meer lijkt op die van de SBGN025 (zwarte dial), en daar lijkt het inderdaad meer op. Deze dial vind ik persoonlijk aanzienlijk minder aantrekkelijk- in ieder geval op foto’s. Volgens mij ook eens zo’n dial op een witte LE GMT gezien, maar dat weet ik niet zeker.
Het blijft toch bizar dat Grand Seiko renders zo slecht zijn dat hierover gedebatteerd kan worden…
Ik ook. Het geeft wat eigenheid aan de verschillende studio’s binnen Grand Seiko.
Klopt, de SBGN017. Die heeft ook een soort Mt Iwate patroon, maar het lijkt inderdaad wat minder verfijnd.
vs
Geef mij dan misschien toch maar de echte Shinshu dials zoals bv de SBGA413 en SBGY003
Ik overweeg een Grand Seiko, met name een White Birch, Skyflake, of de OG Snowflake. Punt is dat ik niet kapot ben van hun bracelets en neig daarom naar de Skyflake. Iemand suggesties?
Die witte SBGN GMT is nog steeds sexy af, en die matte bezel en uurmarkers zijn wel heel mooi. Maar erna noem je ook wel enkele fraaie opties zeg👌
Ik kon geen meerdere likes geven, maar, pfffffff, wat een mooie foto’s weer!
Dank U
Skyflake is prachtig. Ik vind persoonlijk de snowflake wat groot, en wat minder goed staan op een leren band. Van de white birch heb ik wel mooie foto’s gezien op leer.
Precies dit!
Dank voor je uitgebreide reactie
Op een of andere manier heeft de SBGY003 me nooit echt kunnen boeien (i.t.t. de SBGA413!), en vind ik persoonlijk de SBGY007 Omiwatari veel mooier. Ik denk dat die eerste me toch iets teveel aan een Seiko cocktail time doet denken. Ik ben gewoon niet zo weg van die stijl.
In het grijs ik ook niet helemaal, maar in het blauw van de SBGY009 vind ik het wel heel mooi
Maar die wijzerplaten met “verfborstelstroken”
zijn inderdaad prachtig! Neem nu bv die SBGY005 van @Hans …. Daar kan de 003 of de 007 niet tegenop!