Die is echt schitterend! Eens gepast bij Driessen in Haarlem. Het blauw wisselt des Grand Seiko’s van bijna wit tot uitgesproken blauw. Super uurwerk en won het bijna van de SBGK005. Maar juist dat uitgesproken blauw was wat me weerhield. Passen is het devies
Zo is dat. En het blijft uiteraard persoonlijk. Zo vind ik de Omiwatari niet uitgesproken blauw, maar dat komt wellicht omdat ik een Skyflake heb. Volgens mij is die wat blauwer dan de Omiwatari.
Bedenk dat de snowflake van titanium is en dus heel anders aanvoelt op de pols dan een stalen kast met meer gewicht ‘bovenin’. Plus ik vind de stalen en titanium banden van GS prima, als je je wat verdiept in hoe ze in best fijne stapjes te verstellen zijn. Dat is hier al meerdere malen uitgelegd, maar willen we best nog eens doen.
Bij de skyflake hoor ik toch vaak terug dat de band met vouwsluiting lastig werkt en er een grote flap resulteert. Aan de andere kant vinden velen dat een GS die ontworpen is voor een stalen band niet mooi staat op een leren band, omdat de push pin gaatjes op een andere plek zitten.
Proberen is het advies!
Dat de band en sluiting van de Skyflake slecht zijn vind ik maar papegaai-geneuzel. Daar mankeert echt niet zoveel aan als wordt beweerd. Bovendien heeft die band een hele mooie diep-blauwe, bijna paarse kleur. Geweldig horloge
Jammer dat ik hem praktisch heb weggegeven aan Paul Pange.
Met een paar gaatje boren los je dat probleem zo op.
En voordat je denkt dat dit een grap is … ik heb het al vele malen gedaan.
Lees hoe lugholes worden aangebracht op quora
Koop een paar Tungsten Carbide boortjes, bv op Aliexpress maar je kunt ze overal krijgen
Neem een houten houten horlogehouder, bijvoorbeeld deze
Zaag en schaaf de houten houder onder de juiste hoek af zodat de boormachine op de juiste plek en onder de juiste hoek boort (doe dit niet uit de losse hand).
Voor minder dan 10 euro ben je klaar!
Vind dat de band erg lang is voor kleinere pols… Hebben ook maar een standaard maat bij GS…
Zeker! Bij interesse pb
Ik hou het in gedachten, maar voor nu is het potje redelijk leeg.
Zonder datum is lekker clean.
Geen haast, prachtig horloge maar krijgt weimig draagtijd vandaar
Ik plemp 'm hier ook even neer. Een poging om de gekromde minutenwijzer vast te leggen. Volgt heel mooi de plaat
Hier zie je al een beetje hoe mooi gelaagd die kast ook is, met die platte lugs en de platte bezel erboven. Dat bolle saffier erbovenop maakt het af
Idd! En qua draagcomfort ongeëvenaard. De case back is zo vormgegeven dat ie aan beide zijden afvlakt en je pols ‘volgt’ als je je hand naar boven knikt/beweegt. Goed, wazig verhaal zo. Snap je 'm nog Plaatje:
Goed om te horen! Ik moet hem denk ik net als de White Birch misschien maar eens in het echt bewonderen en bepotelen. Zo lang het maar niet bij de Seiko boutique is…
Mocht je in de buurt zijn van Den Haag kan ik je Van Willegen daar wel aanraden. Altijd goede ontvangst, nemen echt de tijd voor je en veel kennis over de horloges. Hebben een mooie voorraad Grand Seiko’s en passen is nooit een probleem.
Helemaal duidelijk
Hij is binnen… Wat een waanzinnig mooi blauw! Bedankt @Jdb voor de fijne overdracht
Zie hier een paar van de vele gezichten. Weer een wijzerplaat zoals alleen maar GS ze maakt
Enne, valt 'ie mee of tegen?