Laat je Grand Seiko zien VII

Maar ook SBGH045:

vs SBGH005:

5 likes

image

Die dus.

Ik zou leer niet eens proberen, om de reden dat de lug gaten te laag zitten. Als je het doet een 5.5mm - 6.5mm dikke band bij de kast pakken, maar die zijn weer oncomfortabeler dan dunne banden. Hmmm. Ik vind het moeilijk.

Kortom, ik denk dat dit horloge het wel OK doet op een NATOotje, maar da’s dan weer een zwijneband voor de parels, zeg maar. Ik heb dat op mijn SBGA en SBGP nog niet geprobeerd.

De jouwe is 13mm dik, dus ik zou maximaal eens een Single pass of Perlon proberen, want dubbele-laag NATO betekent dat je 15mm om je pols hebt bungelen.

2 likes

Er valt echt geen pijl op te trekken he. Ik kan het niet uitstaan :rofl:

SBGH045 deelt het uurwerk en de kleur van de plaat met de 039, maar de 039 heeft er wel een

10 likes

De brede markers en die kastvorm maken hem echt lekker sportief (sportief voor een GS :slight_smile: )

1 like

Ik heb zo geen plaatje paraat, maar volgens mij zijn er wel GS met geblauwde wijzers en een zilverkleurig kapje.

Check, plaatje gevonden:

9 likes

Een leuke vraag voor de volgende keer dat iemand design-vragen mag stellen aan iemand van GS. De vragen over de natuur-inspiratie voor de wijzerplaten kennen ze inmiddels wel :slight_smile:

1 like

Dat is wel een ander soort kapje, maar inderdaad.
Staat wel netjes!

Wat bedoel je met die laatste zin?

Dubbele laag nato geeft 2 mm extra hoogte op de 13mm kast = 15 mm op je polje :slight_smile:

GS op een nato is unerhaubt al kansloos als je het mij vraagt :sweat_smile:

Sjezus, ik zit ook vol met typos vandaag. Kan mijn eigen berichten niet eens meer editen ook. Bedankt admin :smirk:

Kijk weet je wat het is. Die van mij is prachtig in het juiste licht, maar zonder dat licht heel ingetogen (tegen het saaie aan). Nu is dat ook wel een belangrijke reden waarom ik hem heb aangeschaft. Heb namelijk ook een bluesy en wilde graag ook iets om onder de radar te blijven. Maar merk gewoon dat het horloge iets extra’s kan gebruiken, waardoor ik de opties overweeg van een andere band

1 like

Horloge is dik. Dubbel pass NATO is dik. Samen überdik. Beter single pass of perlon. Die zijn de helft dunner.

2 likes

De Snowflake heeft ook zo’n kapje. Er is geen pijl op te trekken.

1 like

Zelfs mijn Japanse GS vriendjes komen niet verder dan “is indeed a mysterie so far”. Als zij dat al zeggen dan ga ik me er niet meer over verwonderen. :joy:

3 likes

X-post met het vintage GS deel

Genietuh @El_penumbra

17 likes

Blijft mooi! Draag 'm in goede gezondheid.

1 like

Die zwarte is toch gewoon onleesbaar?
Al die wijzerplaten zijn natuurlijk wel bijzonder, maar zo wordt het wel erg uitgemolken vind ik


14 likes

Als er bij het plaatsen een krasje op komt, wordt er een kapje op geplaatst :rofl:

4 likes

Het is groen. Dan heb je de US modellen in lichtere groen tinten en de EU modellen in zilver en bruin. Allemaal met dezelfde bewerking op de wijzerplaat.

Klopt. Maakt het (GS) inmiddels helaas een stuk minder bijzonder vind ik.

3 likes

Waarbij ik dan wil zeggen dat mijn selfdater (zilvergrijs) en 005 (champagne) met matig licht ook slecht afleesbaar zijn.

Ik denk zelfs dat een donkere plaat doorgaans makkelijker af te lezen is dan een lichte.

2 likes