Laat je Grand Seiko zien VII

Zeker door het grotere contrast tussen de wijzers en de donkere plaat. Het helpt wel als de wijzers dan mooi gepolijst zijn om het dan beschikbare licht te reflecteren.

1 like

Het is juist omgekeerd. Doordat de wijzers “black polished” zijn zou je bij een donkere plaat bij een bepaalde lichtinval kunnen hebben dat de wijzers “verdwijnen” op de donkere achtergrond. Dit is ook de reden waarom de wijzers bij GS geborsteld zijn bij donkere dials.

Ik denk dat de foto van hans het mooiste bewijs is dat het soms niet goed leesbaar is. Die reeks heeft nl. de old style gepolijste wijzers.

Anders wel geslaagd.

16 likes

Even voorzichtig… Mij valt op dat al mijn quartz en spring drive avonturen met dopje waren, en dat de in dit topic geposte horloges zonder dopje automaten waren.

Kan het zo zijn dat horloges die uit de Shinshu Watch Studio (Seiko Epson’s fabriek in de Nagano prefectuur, waar SD en Quartz uurwerken weg komen) een dopje krijgen maar dat ze bij de Shizukuishi Watch Studio (Grand Seiko’s mechanische studio in de Iwate prefectuur) niet zo scheutig zijn met die dopskes?

QED:

En hoe het wel heurt:

11 likes

Helaas, dat gaat niet op. Al heb ik nog geen SD zonder dopje kunnen vinden

Shinshu zonder dopje

Iwate automaat en hi beat met dopje


10 likes

Spring Drive’s zonder dopje zijn er ook hoor.
Het blijft een mysterie wanneer wel en niet met het kapje.

Ook het power reserve wijzertje krijgt niet altijd een hoedje.

10 likes

Het 2020 Limited patroon in beeld… :grinning:

15 likes

Ook mijn Peacock zonder dopje, volgens mij.

12 likes

Ik moet er altijd eventjes naar staren om de “2020” te zien. Jij weet wellicht ook dat er een verborgen boodschap in het patroon verwerkt zit.

1 like

Weet ik idd. Die vond ik helemaal lastig te spotten trouwens. :sunglasses:

Plaatje erbij…

11 likes

Hmm… Bijna correct.

1 like

Ontbreekt 9F nog?

Nee, er is nog een hint.

1 like

Ik laat je nog even zoeken dan.

2 likes

Nu ben ik ook wel benieuwd. Ik kan het niet vinden

Denk aan de SBGN’s uit 2018

1 like

De”G” kan je ook lezen als een “6” :innocent: 60th anniversary

1 like

Oh ah die had ik dan toch toevallig zelf zojuist ook bedacht/gezien toen ik de plaat beleek. Inderdaad. Ik dacht je bedoelde ergens anders nog een stukje easter egg.

Leuk iig dit. Gekke Seikoshas ook. :joy:

2 likes

Zo flauw. Is het al weekend?

8 likes

Denk het, in spiegelbeeld en achterstevoren ook nog “Swiss Sucks” maar ja, ik heb die wijzerplaat niet beschikbaar…:lying_face:

1 like

Over 12 minuten. Dan ga ik snel naar huis op de deurmat liggen voor als FedEx komt

3 likes