Laat je Grand Seiko zien VII

Nah, tussen die twee kiezen? Dan zou ik de WB niet doen denk ik. Dan zijn toch de wijzers en de breedte van de band wat mini-showstoppers.

1 like

Weer een avondje genieten van deze!

22 likes

De zwarte heeft minder charisma dan de blauwe imho. Die laatste heeft echt een prachtige sunburst in GS blauw.
Ik herinner me nog dat je de 005 om had toen je mijn Ranger kwam ophalen destijds en toen al vond je hem wat te “netjes”. Dan ga je de zwarte helemaal niets vinden :wink:

Heeft iemand een goede suggestie voor een andere band op mijn GS? Tis een 44GS kast, kwarts uurwerk, en 19mm :roll_eyes: lugs.

10 likes

Een zwarte croco. Heb ik er destijds ook opgezet

2 likes

Ja? Ook met een blauwe plaat?

Taupe? Vind ik doorgaans een mooie combi met een blauwe plaat maar luistert nauw. De ene taupe is de ander niet, zeg maar.

1 like

Heeft de stalen band nou een taper? Of niet?

Ik had de zwarte

2 likes

Nope, geen taper

1 like

Ik zou zeggen amper: van 19 naar 18mm.

De 20mm band van mijn SBGP heeft volgens mij dezelfde 18mm sluiting. Ik durf ook te gokken dat de 62GS modellen met 21mm aanzet dezelfde maat sluiting hebben. Dus alles in metaal met de klassieke GS sluiting tapert naar 18mm. Correct me if i’m wrong natuurlijk :blush:

3 likes

Gezien de recente ervaring, denk ik dat ik het met je eens ben. De band van de sbge257 is 20 naar 18mm. En de klassieke sluiting van een SBGNxxx past erop. :wink:

Wel is er toch verschil in sluitingen voor wat betreft de 3- of 5-piece band… de bevelled edges van de links lijken bij de “duurdere” banden wel iets ronder/ geprononceerder. Maar met het blote oog eigenlijk nauwelijks zichtbaar en zeker bij dragen niet.
Daarnaast, en dat heeft natuurlijk niks met taper te maken, is de kop van de schroefjes van de oysterbanden (3-piece banden) kleiner. De “draad” is wél even groot.

Je moet overigens wel met een loepje kijken om deze verschillen echt te zien.

4 likes

Ff van de pols gehaald en gekeken. Verrek het scheelt een haartje, Jasper heeft gelijk. Valt niet op iig

2 likes

Grijs.
Gelukkig is 19mm tegenwoordig goed verkrijgbaar.

3 likes

:revolving_hearts:

23 likes

Perfecte ‘maat’ voor jouw pols :sunglasses:

1 like

Vandaag niet alleen de canal parade - de nietsontziende parade van nieuwe Grand Seiko’s gaat ook gewoon door!

SLGH019: Evolution 9 case in titanium, met blauwe Iwate wijzerplaat en 9SA5 movement:

SLGH013: 44GS case in (‘ever brilliant’) staal, wijzerplaat met (weer) een nieuwe structuur (volgens mij) en 9SA5 movement:

9 likes

Pwoa, mooi! Op de foto lijkt de band van de SLGH019 te taperen?

Edit: lijkt idd, is niet zo volgens mij

12 likes

:dizzy_face: wat een droomcombi! Spring Drive was nog mooier geweest, maar dan hadden we geen Iwate.

3 likes