Laat je Grand Seiko zien VII

Lijkt op deze tender een beetje op een kruising tussen de ‘lion mane’ en ‘kirazuri’ wijzerplaten.

Hij tapert ook wel. Alleen van 22mm naar 20mm :smile:

2 likes

Eigenaardig toch die 2 studio’s.

Even terug hadden we het hier over die grovere Iwate look-a-like wijzerplaat door de Shinshu studio bij de quartz/spring drive modellen en nu het omgekeerde: een gelijkaardige wijzerplaat als de “lion mane” structuur zoals je het noemt, nu bij de mechanische modellen van de Shizukuishi studio.

Het is net alsof ze elkaar kopiëren omdat ze elkaars wijzerplaten niet (mogen) gebruiken? :thinking:

1 like

14 likes

Die structuur wordt blijkbaar ‘tree bark’ genoemd.

1 like

We zouden ze eens moeten oplijsten :thinking:

Iets anders: het is een frissere dag, dat vraagt weer eens een leren bandje. Eindelijk nog eens mijn GMT om!

14 likes

Die SBGY021 ziet er prachtig uit zeg…

12 likes

Die golfjes zijn wel gaaf inderdaad! Leuke tint ook… dat is wel de topper van de 3 :ok_hand:

Verrek ja, da’s waar ook

1 like

Oei oei oei wat vind ik die vet!
Die zou ik nog wel eens willen proberen :ok_hand:

Ook nog even een foto van wat er bij mij om de pols hangt

21 likes

Die zijn diep verweven met de geschiedenis van Seiko. Lees dit:

1 like

Ik ken het verhaal, het is een leuk stukje lectuur en een prachtige geschiedenis :blush:

Ik doelde specifiek op het feit dat ze de laatste heel gelijkaardige wijzerplaten maken ipv enkel hun eigen ding te doen.

Zo gaaf die No Date!

Iets voor jou dan?

Zeker maar potje is leeg
Vind dit wel de mooiste GS diver
Quartz maar toch
Zou m er wel bij willen maar moet dan eerst iets kwijt

12 likes

Ook voor offroad vakantie en zwemmen in riviertjes in Portugal.

De bezel staat op 1 uur om me eraan te herinneren dat het hier 1 uur vroeger is.

Sorry voor de blauwe blur :slight_smile:

18 likes

Dit moet de gaafste vakantiebeater ooit zijn :grinning_face_with_smiling_eyes:

Geniet van je vakantie!

2 likes

Was aan het browsen op www en verrast dat je “nu ook” via de GS online boutique de boutique only versies kan bestellen, zo komt de mogelijkheid van aankoop van de schitterende sbgj235 binnen bereik.

5 likes

In het ‘blauw’ … daar ga je spijt van krijgen

3 likes

Heb je enig idee hoe de kasten zijn van de GS duikers? Ik bemerk dat mijn Seiko duikers echt bulletproof zijn maar mijn GS kasten, uuuh niet. Mijn SBGV245 is daar volgens mij een schoolvoorbeeld van.

Plaatje van het internet

7 likes