Laat je Grand Seiko zien VII

Datum op 4 indien de kroon ook op 4 hangt

Edit: toch op 3, want met fancy kadertje :partying_face:

4 likes

Ik kan me er niet druk in maken, ik heb alle GS’s die mijn hartje begeerd. En deze is daar een hoogtepunt van.

16 likes

Ik mis no date, en als het dan toch perse moet: datum op 6.
Helaas zijn dit zeldzaamheden bij gs dus doen we het met een oudje op 3

Als dit toch een no date zou zijn geweest hè… Dromen mag :grin:

4 likes

Scherp gezien.
De gmt hand in neutrale kleur maakt deze erg flets, en het datum venster is een witte schijf. Wat een missers zeg op deze nieuwe GMT.

1 like

#metoo :beers:

9 likes

Dat noemen ze zwart wit Jaco :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik moet eerlijk zeggen, nu ik een tijdje de SBGE met kroon op 4 en datum op 4 heb, het best wel goed voelt en het zeker niet storend is. Zeker omdat ze, zoals je zegt, uitgelijnd zijn.

Comfortabel is het ook omdat de kroon minder in je pols duwt. En, verrassend, het aflezen van de datum zit op een wat natuurlijker “zichtlijn”. Kwestie van wennen dus, althans is bij mij gebleken.

Zou ik alle horloges zo willen? Neuh. Dat dan weer niet. :wink:

“Slightly different case” ?
Yeah right :flushed: zelfs een ander polijst schema

Wel nice dat er meer lumen op zit. Op de minutenwijzer nu uitgelijnd tot de indices. Dat doen ze wel goed

En deze vond ik te leuk om niet te jatten: “Date opening is inspired by bathroom tile in Shizukuishi watch studio”

5 likes

Hier heb ik bij de kroon op 3 echt nog nooit een seconde last van gehad. Ik zie meer dat mensen erover vallen met een kroon op 3. Zelfs zo dat ze nu bij Rolex die afzichtelijke lefty gemaakt hebben. Maar is dit niet het zoeken van een probleem bij een oplossing waar niemand om heeft gevraagd?

Ik vind een kroon op 4 wel leukig. En bij de SLA033 die ik had was het echt onderdeel van het kastontwerp met integrale crownguards. Dus fully legit. Maar dat ontwerp bemoeilijkte het opwinden wel. Wat lastig was voor een horloge dat je niet continu draagt.

Voor de rest? Kroon op 3 voor mij. Tenzij de afwijkende positie echt onderdeel van het totaalontwerp is.

1 like

Volledig andere kast inderdaad.

1 like

Ik ook niet, maar het valt eigenlijk nu pas op nu ik een horloge met een kroon op 4 heb. :sweat_smile:

maar het is ook wel een design twist die ik kan waarderen, maar zoals gezegd, zeker en bij lange na niet bij elk horloge.

Ja, dat dan weer wel.

1 like

:blush:

7 likes

Voor mij is het na enig beraad toch zeker de “oude” SBGN003 die ik zou kiezen van deze 4.

Indien beschikbaar zou ik voor de SBGN001 gaan, maar dat is een utopie geworden helaas. Een unicorn.

4 likes

The people have spoken! Jammer dat LiL Seiko dit niet inziet.

1 like

Deze schoonheid weer eens om!

23 likes

Wtf, de 291/293 krijgen een 44GS kast🙈

Dan heb je dit artikel gemist;

2 likes

Mag ook wel voor 21% hogere prijs :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat is een feit.

Ik zie hier een lichte strijd tussen de SBGN005 en de nieuwe SBGN029 waar de kroon en datum op 4 zit. Ik vind dit ontwerp ook wel wat hebben.

Wat dan als het geen quartz is maar een automaat zoals de SBGM245, wordt en dan nog anders over gedacht? Deze is iets groter dan de 005 maar ik ben er persoonlijk erg van gecharmeerd en zit er sterk over na te denken m’n 005 in te ruilen.

Vs.

• SBGM245
  • SBGN005

0 stemmers

2 likes