Laat je Grand Seiko zien VII

Datum is juist prachtig.

Zoveel mensen, zoveel wensen. En dat is maar goed ook.

Een geweldige GS verzameling!

2 likes

GS gaat 2 nieuwe quartz sbgn uitbrengen. De sbgn027 en de sbgn029.

9 likes

Ik ben niet zo thuis in deze reeks, maar klopt het dat ze hier alleen de datum en kroon hebben verplaatst t.o.v. bestaande modellen?

Bezel lijkt smaller, andere wijzers en de zwarte variant heeft nu ook geen oranje wijzer meer.

1 like

Kastvorm en urenvermelding op de binnenring. (Dan zou het een draaibare bezel kunnen zijn ?)

1 like

Al een hele tijd in bezit en ik krijg er niet genoeg van.

20 likes

GS voert gewoon teveel modellen. En die scheve datum en kroon kunnen bij mij althans niet op enthousiasme rekenen.

Eens. Op deze manier verliezen ze hun eigen kracht en kruipt het dichter naar de beleving van het reguliere Seiko toe.
Gewoon voor ieder wat wils. U vraagt, wij draaien.
Dan doet credor het beter….

Ik vind de 027 erg fraai.

Maar denk toch dat mijn voorkeur naar de SBGN003 gaat met de oranje GMT wijzer en het zwarte datumvenster. Gewoon perfecte balans.

18 likes

De 003 en de 005 zijn wel nog gewoon opgenomen in de collectie. Al lijkt het een kwestie van tijd dat die er dan uit gaan.

Ze zijn ook gelijk geprijst op $3300,-

Neuh, het lijkt erop dat ze deze gmt serie qua model gelijk hebben getrokken.

Sbge25x springdrive
Sbgm24x automaat
En nu ook deze.

Allemaal kroon en datum op 4 uur, lume alleen op de 12, 3, 6 en 9 ( in tegenstelling tot de huidige quartzen) en markeringen zowel intern als op de bezel.

Alleen in europa. Kijk maar eens op hun .jp site, de hoeveelheid en diversiteit die credor daar aanbiedt is niet echt leuk.

8 likes

Ik vind het door het oranje echt een heel ander horloge. Behoorlijk afwijkende uitstraling tov de 027 met enkel staal en zwart.

Mooie band en sluiting!

1 like

Van instagram.
Mijnheer vergeet nog dat de urenwijzer is “afgezaagd”. Wat ik zelf best vindt staan op deze.

6 likes

Waarom nou weer de datum op 4.
Ik kan mij niet voorstellen dat mensen dat een verbetering vinden.

Laten we er een polletje aan wagen.

Voorkeur
  • Datum op 3
  • Datum op 4

0 stemmers

2 likes

Geen datum maar als ik moet kiezen dan graag op drie