Laat je Grand Seiko zien VIII

Wat voor GS geldt - dat je ze in het echt moet zien, geldt vermoedelijk al helemaal voor de Eichi? Ik vind 'm meestal niet echt lekker op foto’s staan, ondanks dat het design me wel aanspreekt.

2 likes

Wat een prachtig horloge en perfecte bijpassende band. Gefeliciteerd :partying_face:
LE van 500 stuks, toch?

2 likes

Prachtig

Maar ik baal dat er géén fijnafstelling op de gesp is

1 like

Dat is soms onhandig inderdaad. Bij mij past het precies, maar voor warme dagen eigenlijk net iets te strak. Een halve erbij is veel te los.
Daarom draag ik bijna al m’n horloges in de zomer met een MN strap van Erika.
Wat mij betreft het meest comfortabel.

1 like

Erika strap, niet eerder van gehoord

Leder ?

Nee, stretch stof. MN strap, vernoemde naar de Franse Marine Nationale en de stretch stof die parachutisten gebruiken. Zie meer op https://erikasoriginals.com/ en MN straps only

1 like

Dankjewel en klopt :+1:t2:

Goeie vraag. Het enige wat bij de Eichi 2 vaak lastig te zien is op foto’s, is de glans van de wijzerplaat - maar het kan wel. Hieronder een foto (van de platinum versie) uit de goeie ouwe tijd van Hodinkee.

Verder is de Eichi 2 best een ‘sober’ horloge zonder tierelantijnen. Het is niet voor iedereen, en je moet ervan houden. Voor mijn smaak iets te groot dus, en er hadden ook wel facetjes op de lugs gemogen. Een Eichi wijzerplaat en uurwerk in de 37mm kast van de nieuwe Credor Gold Feather (zie tweede foto hieronder) zou me prachtig lijken.

Fingers crossed dus voor een Eichi 3! De Eichi 2 is geïntroduceerd in 2014 (de gouden versie in 2018, en de blauwe wijzerplaat in 2020) en de originele Eichi in 2008. De soortgelijke uurwerken die in sommige high-end Grand Seiko’s zitten zijn sindsdien ook alweer verfijnd, dus het wordt tijd zou je zeggen!

6 likes

Apart he dat ze dat niet hebben. Ik denk dat het komt omdat ze zich hebben laten inspireren door philippe dufour en zijn simplicity. Perfectie in plaats van extraatjes. Het maakt de kast kaler dan je zou verwachten van een horloge van deze prijsklasse. Maar het trekt mij nog altijd erg aan.

Op chrono staat ook een geelgouden eichi 2 te koop. Die heb ik nog nooit ergens op het internet gezien. Misschien is het wel een uniek exemplaar.

2 likes

Volgens mij hebben de meeste Credor horloges redelijk simpele lugs. Het zou goed kunnen dat ze die stijl al hadden voor het contact met Dufour, door wie ze (volgens mij) vooral geïnspireerd zijn v.w.b. afwerking van de Eichi uurwerken. Maar ik weet dat niet.

Ik zie hem niet… Heb je een link? In de tussentijd wel weer wat gelezen over en gekeken naar de Credor GCBE995 :star_struck: Wat een hobby/obsessie toch hè, zucht…

1 like

Op alle sites vind je alleen platina en roze goud. Zo’n geelgouden ben ik nooit ergens tegengekomen:

1 like

Aan de andere kant snap ik ook wel waarom je geen / weinig geel gouden ziet, niet helemaal de mooiste combi als je het mij vraagt.

1 like

Hoe hard ik het ook probeer, ik krijg deze niet naar boven getoverd op C24, vreemd. Maar geen gemis in dit geval, want

1 like

Ik heb dat ook wel eens. Momenteel zelfs met mijn eigen SBGA011.
Als ik via een privevenster zoek, lukt het wel.

Big tech…

2 likes

Nog even hier op terugkomend. Van bewegende beelden - zeker in natuurlijk licht - krijg je vaak een veel beter idee dan van foto’s. Zo zat ik vandaag deze review van een Credor GCBE995 (met enkele imperfecties na een service beurt) te kijken.

Vanaf 9min50sec zie je wat beelden in de buitenlucht, en komt de wijzerplaat veel beter tot zijn recht dan in de hele review daarvoor.

6 likes

Inderdaad, dat geeft een beter beeld. Het blijft toch lastig om horloges realistisch in beeld te krijgen. De afmetingen, het materiaal, de afwerking - pas als je ze vast hebt komt het echt tot leven.

Soms ziet iets er op foto’s goed uit, en in het echt nog beter, maar ook zeker het tegenovergestelde waarbij ik toch teleurgesteld was.

Hoop de Eichi eens in het echt te mogen zien.

2 likes

21 likes

Met de Zaratsu op een steen…ik krijg het er benauwd van :sweat_smile:. Mooie plaat verder!

5 likes

Die kant komt nooit op de foto :rofl: :joy:

1 like

De Seiko double logo voorzien van een andere strap, en ik moet eerlijk bekennen: dit is echt een van mijn favoriete horloges. Zag zojuist dezelfde variant, maar dan op staal en mét datum… dus misschien komt het zusje/broertje er wel bij.

Hoe dan ook, een plaatje bij het praatje!

28 likes

32 likes