Laat je Grand Seiko zien VIII

@breakie en @Jansd

Ik was samen met @amusicar bezig om een gtg op te zetten. Helaas is het met feestdagen, drukte en nu vakantie nog niet gelukt en rond qua locatie.

Dus inderdaad ergens richting september begin oktober is nu het streven.

Pin me er nog niet op vast, maar we houden het warm.

11 likes

SBGW269

Nondeju. Dat is zo strak.

Ik zou wel zo’n 3000 ballen overhebben voor mijn SPB317 met net even een sjieker kristal, een 6L35 uurwerk onder de kap en dan net even wat sjiekere case-back en wijzers. Maar het feit dat ik dit zo zit te typen doet me wel aan m’n eigen verstand twijfelen. Misschien heeft @Tijner gelijk.

Ik vermoed dat je een nipt grotere pols hebt dan ik. Wie dem auch sei, het zijn allemaal mooie horloges.

Hoe langer ik met deze hobby bezig ben hoe meer ik voel dat ik gewoon een die hard (Grand)Seiko fetisjist ben. Ik voel me het fijnst met die dingen, ik vind het een mooi merk. Als ik één horlogemerk moest kiezen voor de rest van m’n leven zou dat makkelijk worden.

6 likes

+1

1 like

Gewoon op een mat zwarte alligator, zo moeilijk is dat toch niet?

23 likes

Beter. Die kalfsleren bandjes die ze er tegenwoordig op zetten spreken mij ook niet aan.

1 like

14 likes

Wat een balans hù, met zo’n dubbel-SGS-logo!

3 likes

Ja, dat klopt gewoo.

Quartz met het nieuwe logo en geen ster onderaan, doet het voor mij niet

1 like

Het is niet alleen quartz wat de klok slaat in de lege dial layout. :slight_smile: Je doet me dubbel pijn. :slight_smile: Alle gekheid op een stokje, ik vind de leegste dials de mooiste dials, maar lelijk zijn de dubbel logo horloges zeker niet.

16 likes

Nu driemaal

7 likes

23 likes

Dat zou wel weer eens leuk zijn!

2 likes

Die kant is het bij mij ook opgegaan, één GS en wat spul ernaast blijkt voldoende :ok_hand:

19 likes

Leden van de GS9 Club in Japan mogen stemmen over hun limited edition op basis van vier plaatjes. Op basis van de wijzers lijkt de basis de kleine 4GS kast in staal. Een roze versie met de straten van Ginza, een groene ‘whirlpool’, een paarse parketvloer, en een geel bootdek. En op iedere versie een 9 i.p.v. een typische index.

Wellicht dat dit initiatief ook naar de andere GS9 regio’s wordt geĂ«xporteerd. Al deze info heb ik van Watchuseek.

3 likes

Rikka Rocks!

1 like

Bijzonder

De 9 vind ik een leuk detail voor de GS9 club, al maakt her ze wel wat vrouwelijk.
De kleuren daarentegen

Als het toch gek moet, dan maar die paarse.
Echt mooi kan ik ze niet vinden.

Bijzonder is de beste beschrijving inderdaad đŸ«Ł

De groene zou wel eens mooi kunnen zijn, als het wat donkerder uitvalt in het echt.

1 like

Als ik mocht kiezen zou ik voor de gele gaan.

als ik mocht kiezen, zou ik een beurt overslaan :upside_down_face:

4 likes