Ik vind ze alle 4 ook een beetje meh, maar wie weet dat het in het echt wel mooi is uitgevoerd.
Liefst Onder 9, maar die paarse vind ik wel gaaf! Maarja is mijn lievelingskleur.
De groene plaat met gouden wijzers
Nu zijn renders en GS een wat ongelukkige combi gebleken, maar ik vind dit kwartet niet echt je-van-het.
Is dit 19mm? Heb je 'm stiekem op een 20mm band gezet? Het bandje lijkt een minimaal vetrolletje te hebben??
Los daarvan mooie combi, hoewel ik het persoonlijk moeilijk vind om zwarte banden te dragen. Vind het erg klassiek, en eigenlijk niet matchen met iets uit mijn “garderobe”. Come to think of it, ik heb daarom ook geen écht nette zwarte schoenen… Mijn voorkeur gaat steeds naar bruine tinten
20 mm bandje op 19,5 mm GS, bruin is mooi idd, had ik eerst ook hierop maar de zwarte geeft meer contrast met de wijzerplaat, los van mijn schoenen, ik heb geen zwarte of bruine op dit moment, and if so I didn’t care een moer
Mijn hart gaat hier ook niet sneller van kloppen. En, in het algemeen, die periode met felle kleurtjes duurt ook maar voort zeg…
Zodra Rolex daar volledig mee stopt, kapt de rest er ook mee waarschijnlijk
Het valt me op dat GS9club’s buiten Europa veel actiever zijn dan wat ze hier gelanceerd hebben sinds een 2-tal jaar. GS9 europe zou veel beter kunnen. Misschien moeten we hen er even attent op maken.
Zondagochtend was ik even aan de wandel en toen ik terug thuis kwam knalde deze jongen met zn lume van mn pols af. Het is mijn favoriete goto horloge en het blijft elke keer een kleine feestje om hier naar te kijken.
Heel mooi. De band staat hem ook goed.
Wat een toeval. Ik open dit topic en zie de SGBP017 staan. Een horloge waarvan ik al van plan was iets te posten in dit topic.
Ik ben van de week wat meer naar Grand Seiko’s gaan kijken (voorheen dacht ik dat dit ‘saaie’ horloges waren). Maar wauw, klinkt het raar om te zeggen dat ik er door geraakt ben ? Ze zijn gewoon echt heel erg mooi. Geen schreeuwende opvallende Rolex, maar een wolf in schaapskleren.
Hetgeen wat ik echter wilde vragen is of er hier mensen zijn met ervaring met de quartz uurwerken? Ik vind de SGBP17 echt heel mooi, helemaal met die open caseback. En gezien wat ik (ooit) maximaal voor een horloge zou willen uitgeven ben ik denk gebonden aan de quartz variant. Het voelt alleen gevoelsmatig als veel geld voor een quartz horloge (al loopt deze natuurlijk mega precies), en is het niet alleen het uurwerk wat het horloge duur maakt. Je hebt volgens mij nog steeds enorm veel horloge voor je geld waar Rolex makkelijk nog een 0 achter plaatst, zonder dat GS hier direct aan onder doet?
Ik ben ik elk geval benieuwd wat jullie ervaringen zijn! En wat voor jullie (de quartz ) GS nou zo speciaal maakt. Mijn interesse is in ieder geval zeker gewekt!
Geen ervaring met gs quartz maar wel met de citizen chronomaster, zeer degelijk horloges en voor mij perfect aangezien ik de datum nooit verstel. Ik zou zeggen doen, voordeel van quartz is dat de kast ook een stuk dunner is.
Was nieuwsgierig geworden naar de prijs dus ff googlen, heb ik helemaal gemist dat pange er mee stop had altijd wel leuke gs’en in de aanbieding. Jammer…
De quartzen zitten bomvol techniek, lopen bijzonder goed en zijn dun. Service is pas nodig over 50 jaar. Naast de Spring Drive het leukere uurwerk van GS. Google maar een op de GS site en dan de movements.
Ja prachtig horloge! Deze quartz horloges zijn natuurlijk absoluut niet te vergelijken met de Chinese plastic rommel die je bij de juwelier op de hoek vindt.
Heb een paar maanden geleden m’n eerste GS gekocht, de SGBN003 GMT, Quartz dus.
Sinds maart is de afwijking ongeveer 0. Nul. Bizar.
In mijn Sinn UX zit ook een super Quartz, temperatuur gecorrigeerd e.d…, en ik dacht dat die nauwkeurig was, maar de GS is next level daarmee vergeleken.
Super draagbaar, lekker plat en in rotatie dragen is handig dat het ding altijd startklaar is.
Op termijn zei ik nog wel eens een spring drive willen.