Ik ben in elk geval heel tevreden met mijn exemplaar. Loopt super, prachtige kast, dito wijzerplaat, dun, licht, mooie afmeting …
Woww
Voornaamste reden hier was de dikte, ik heb heel lang gekeken naar de SBGM245 dit is een automaat wat ik over het algemeen mooier vindt lopen dan een quartz, uiteraard niet zo nauwkeurig want alleen RC “loopt” nauwkeuriger.
Maar de dikte van 14,4mm stond mij een beetje tegen daarom gegaan voor de SBGN029, de kleine broer en quartz variant. Draagt super en groot voordeel is oppakken en om, nooit op tijd zetten ideaal als je een keer haast hebt.
Je betaalt naast de high accuracy quartz ook voor de afwerking want die is ongekend mooi.
Mooi te horen dat jullie positief zijn over de quartz varianten . Doet dus niet onder aan de ‘feel’ t.o.v. een automaat? Ik neem even aan dat jullie nog steeds wel een premium horloge gevoel hebben om de pols? Ondanks de entry GS en prijzen met vergelijk even simpelweg een Omega / Rolex etc.?
Waar laten jullie de batterijtjes vervangen?
Dat is persoonlijk. gaat het om de ‘feel’ in je hart, in je hoofd, of om je pols, of in je portemonnaie? In het algemeen zijn de quartz modellen een tikje betaalbaarder, dus ‘de markt’ waardeert ze iets lager. Qua fysiek gevoel om de pols en afwerking zijn ze niet minder. Maar in de gevoelsrangorde staan ze natuurlijk wel iets lager dan de Grand Seiko’s met mechanische en spring drive uurwerken. Anders zouden de Grand Seiko toppers wel quartz uurwerken hebben, en dat is niet zo.
Individuen kunnen quartz hoger aanslaan, dat is prima, ik vind mijn Casio F-91W van 19,95 ook geweldig en een industriële triomf. Maar ‘de markt’ in het algemeen niet, en ook niet die van Grand Seiko liefhebbers. Maar het is zeker een ‘premium feel’, geen twijfel mogelijk!
Vandaag ff bij Van Baal langs geweest, wat een fijne zaak is dit toch!
In mijn ogen de fraaiste GS gepast:
Zo ontzettend mooi en in titaniusupercomfortabel. Voor het eerst een springdrive live in werking gezien……COOL!
Daarna deze, qua budget beter passende, GMT:
Ook heel mooi, maar er is 1 die de aandacht trekt…….
Ik heb tijdje terug de blauwe gmt gepast bij Van Baal. Maar toen gekozen voor de witte Seamaster. Gekocht ook daar.
Zal niks zeggen over de AD, maar ook de Shunbun gepast?
heel herkenbaar!
Precies op die manier is de Taisetsu ook mijn eerste GS geworden, die eigenlijk ook ver buiten mijn initieel gestelde budget lag.
Maar goed als je toch al veel geld uitgeeft dan maar beter aan een welke je echt wilt
Plaatje voor de sfeer:
Ja, vrouwen bloot, handel dood
Voor GS is dat 12 maanden per jaar
Ik vind em prachtig. Het komt mij qua timing minimaal een half jaar te vroeg anders had ik em over genomen…
Een gouwe, blauwe versie van de ‘Grand Seiko Cocktail Time’ fan favorite.
SBGY032, LE23 (zoals gemarkeerd op 23min) voor de winkel Lin Shengyi in Taipei.
Oef, die is gaaf zeg
Ik heb een ander wens horloge. En daar speelt ook wel mee of ik het voor of na 31-12 koop. Als ik nu een optie voor na 31-12 kon nemen, dan deed ik het misschien wel. Misschien moet ik dat voor gaan stellen…
Dit is bij mij dan weer niet het geval. Maakt het ook wat minder erg als ie wat langer blijft.