Laat je Grand Seiko zien VIII

Zeer knappe horloge. Ik begrijp wel het punt niet zo goed. Gewoon blijven dragen uiteraard, wat de rest denkt is uiteraard ook totaal niet relevant. Ik weet niet wat je job is maar zou er niets toe moeten doen.

Ik liep enkele jaren geleden ook met een gouden horloge (wel geen gs maar bon zoet niemand) om op het werk en deed dat zelfs in een t shirt en jeans, 4 meetings (met interne of externe) die dag of niet boeit me geen hol.
Of daar nu een gouden horloge omzit of men seiko tje van 300 pleuro trek ik me eigenlijk weinig van aan. In zou er zo een patek omgooien als ik het geld had :slight_smile:.

2 likes

Met een gouden GS straal je wat mij betreft iets anders uit dan een gouden AP/ Rolex oid, dus ik zou m vooral lekker blijven dragen en me vooral niet zorgen maken over wat een ander denkt.

Btw, die gouden AP/ Rolex kunnen vaak ook prima. Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje :slight_smile:

2 likes

Nu kijken horloge liefhebbers natuurlijk überhaupt met een bepaalde bril, “normale” mensen letten er ongetwijfeld niet of minder op. Mensen die gevoelig zijn voor luxe spul waarschijnlijk meer, daarvan verwacht ik eerder een soort negatieve aandacht. Wat ik vooral met Rolex associeer, omdat dat nu eenmaal zo’n bekend merk is.
Maar speelt het ook niet mee dat als je een nieuw horloge hebt, je ook zelf veel meer bewust bent van eeh, de aanwezigheid van het horloge? Of ben je altijd kritisch op de zichtbaarheid van je horloge?

1 like

Tuurlijk gewoon dragen.

Ik het ken het gevoel wel hoor. Er is qua uitstraling inderdaad meer “warmte” in echt goud, of een goed verguld horloge dan bij de PVD-achtige dingen.

Ik draag mijn gouden (verguld) Tissot Worldtimer op kantoor niet heel veel, maar af en toe heb ik er ook schijt aan. Het grappig is dat we blijkbaar, omdat het “echt” is én een “normaal” formaat heeft, er meer moeite mee hebben dan het “plebs” wat een goudkleurige TW-Steel om durft te doen die dan weer zo opzichtig is dat het gewoon pijn doet.

Herkenbaar denk ik, want een paar weken terug complimenteerde ik een medewerker van onze Service Desk met zijn roségouden MontBlanc die best wel voorzichtig onder de mouw van zijn overhemd bleef zitten. :wink:

Het ongemak werd direct zichtbaar en hij schoot in een soort verdedigingstand. Na een praatje werd het gelukkig voor hem meer ontspannen. Het was van zijn opa geweest en was pas helemaal gereviseerd. Dus trots dat hij het nu kon dragen en leuk dat een liefhebber het zag. Maar hij droeg hem al een paar weken en er was niemand die er naar gevraagd of op gelet had…

4 likes

Goed om te horen dat ik niet alleen ben in het gevoel.

Rationeel begrijp ik dat ik me er niet door zou moeten laten beïnvloeden, maar ik kijk toch naar de situatie. Ik denk dat ik daarom zowel de stalen SBGW253 als de gouden SBGW252 ga houden. Om te kunnen kiezen waar ik me prettig bij voel op die dag.

En er zal vast wel eens een zomerdag met een t-shirt komen waarbij ik gewoon de gouden om doe :slight_smile: omdat het kan!

5 likes

:muscle: Precies

1 like

Een gouden horloge op een leren band vind ik gewoon stijlvol en mag gezien worden, zeker deze pracht GS. Een gouden horloge met gouden band wordt vaak een beetje tricky vind ik.

11 likes

Blij.

38 likes

30 likes

Topper! :+1: Congrats.

1 like

Er is gewoon niks mis mee. Horloge liefhebbers herken het wel.

Snap ik​:rofl::+1:

1 like

🫣

22 likes

Vooruit, mik ik m er hier ook in:

38 likes

1 van de mooiste! :heart_eyes:

1 like

Top dude!

1 like

Thanks! Duurde even, maar dan toch.

1 like

:sunglasses:

Fixed that for you.

Goud op leer is chic, goud op goud vulgair. Uiteraard in mijn ogen, maar ik vrees dat ik geen unieke sneeuwvlok ben.

3 likes

Ik zou wel eens een gouden willen zien met een snowflake plaat. Dat moet wat zijn zeg.