Ik plaats deze link nog maar eens, eerder gedeeld door @Brick :
Grappig verhaal. Het verbaast me niet, ik had het gisteren nog over de aperte corruptie die er rond sommige merken hangt. Het enige deel van Goldbergerâs verzameling wat ik interessant vind is zijn kist met Tank Cintree horloges. Maar originaliteit is dan ook geen heet hangijzer voor mij.
Tuurlijk. De andere is een handwinder. En een beetje te saai voor mij.
Oplichterspraktijken. De wereld van de grote veilinghuizen staat volgens mij bol van de opgeblazen verhalen. Ook bij de Grand Seikoâs die zo heel af en toe worden aangeboden. Ik moet altijd zo lachen als ze een specifiek horloge tot iets heel bijzonders verklaren. Voor degene die ze produceerden waren het gewoon horloges, handelswaar. En ja, ooit was er eentje het eerste exemplaar. En zo was er een tweede, en een derde etc.
Dit zijn interessante detective verhalen om te lezen. Want ja als de vlekken op de wijzerplaat 1:1 overeenkomen met een ander horloge uit een veilingfolder van 20 jaar eerder, dan kun je toch inderdaad aannemen dat er gerommeld is met de wijzerplaat. En dat dit dus niet het onaangetaste prototype / eerste exemplaar is geweest. En dan toch verkocht voor miljoenen.
De paar Grand Seikoâs bij Phillips maanden geleden gingen ook al voor bedragen waarvan ik me afvroeg #hoedan.
Waar blijft de foto spam?
Hier wat foto spam vanuit de file:
Vandaag had ik hem voor het eerst om naar afspraken. Zolang de overhemdsmouwen en het jasje hem bedekten was het prima.
Ik moet zeggen dat ik me ietwat ongemakkelijk voelde toen ik in een overleg met ongeveer 6 anderen mijn mouwen opstroopte (het jasje was al uit). Maar ja, dat doe ik graag als het wat geanimeerd is in een overleg. Dan trekt dat goud om je pols gevoelsmatig toch ineens veel meer aandacht dan een gewoon stalen horloge. Ik zag mijn buurman af en toe kijken. Ik dacht âMisschien denken ze wel dat het een nepgouden plakmerk isâ. Maar anderzijds heeft dit goud zoân diepte dat het dat duidelijk niet is. Aan de andere kant, ik zag dat een inbeller zijn witgouden Patek omhad. Ik denk dat ik de enige was die dat zag.
Ik weet nog niet of ik hem zo weer zou dragen. Misschien is het ook niemand opgevallen. Maar ik vermoed dat dat wel het geval was.
Btw, beetje âtackyâ dat hout van de president uitvoering van mijn Lexus
Laat dat âbeetjeâ maar wegâŠ
Zo, je opschepbui is ook weer gedaan
Ik denk dat de meesten gedacht hebben: âoh goedkoop verguld seikoâtjeâ dus zou hem lekker omhouden gewoon.
Echt een tophorloge. Geniet er van. (topauto ook trouwens)
Bij een tweedehandsje heb je het niet altijd voor het kiezen. Ik kan ermee leven. Maar zou de kleur hout zelf nieuw niet gekozen hebben.
Dat zal het wel geweest zijn.
Het hangt wel wat af van het gezelschap uiteraard maar je weet net zo goed als ik dat slechts een minderheid herkent wat voor horloge de medemens draagt.
Zelf heb ik eens ervaren dat toen ik mijn gesprekspartner een compliment gaf met zijn horloge dat de man in kwestie zich daar wat ongemakkelijk bij voelde. Sindsdien doe ik dat niet meer bij zakelijke gesprekken.
Prachtig stuk, echt een klassehorloge dit! Ik denk dat je er zelf meer van maakt dan het is. Het klopt wel dat goud wat opvalt, maar met al die gecoate modehorloges zal zeker de helft al niet eens meer opkijken. Van diegene die het wel zien, zal een deel het wel kunnen appreciëren en een kleine minderheid, die denken er heel misschien wat minder van. Dat is met een Rolex niet anders en daarvoor krijg je zeker nog meer belangstelling.
âBeter benijd dan beklaagdâ zei mijn grootvader altijd. Gewoon in de juiste setting dragen en genieten. Je horloge proberen weg te steken zal meer in het oog springen dan er geen aandacht aan geven
Natuurlijk moet je 'm wel gewoon lekker dragen. Waarom in godsnaam niet? Zoals ik het zie weet de gemiddelde burger het horloge niet op waarde te schatten omdat er geen Rolex, AP of Patek op staat, en degene die wel âin the knowâ zijn, als het ware, zullen er louter positief op reageren.
Klopt.
Ik hoor bij die 20% dus. (Helaas .)
Ik heb even gescrold maar kon het zo snel niet vinden - is dit de SBGR99? Ik vind âm super mooi
Erg fraai!
Tsjonge wat is ie fraai zeg! Erg geslaagd op deze bruine band. Past er perfect bij.
Btw ik begrijp je gevoel goed. Ik zou het ook hebben. Is wel erg afhankelijk van de omgeving (mensen). Bij de ene set zou ik er meer moeite mee hebben dan bij een andere groep mensen. Ik denk verder dat het gewoon nog even een kwestie van wennen is.
@Alequinho klopt helemaal! Dank.