Heel erg fraai, gefeliciteerd!
Was ik daar bij? Hmm. Ik kan hem gemist hebben. Hoe dan ook: übercool.
Zeker!
In de wandelgangen hoor ik dat je wellicht een nieuwe kans krijgt om m te zien😊
Een shot van Horomariobro op instagram. De weerspiegeling van de onderkant van de secondenwijzer in een gepolijste index. Het is een quartz Grand Seiko.
In welk kamp zit jij?
- Wat een fantastisch gepolijste indices!
- De afwerking van de onderkant van de secondenwijzer valt me tegen.
0 stemmers
Leuk! Staat ook nog op mijn lijstje als kompaan voor mijn 44GS Grand Seiko
Het is inderdaad leuk om horomariobro te volgen. Maar “de drama” is allemaal niet zichtbaar met het blote oog. En volgens mij zit het merendeel vd horloge gekkies inmiddels boven de 40. Die kampen bijna allemaal met nieuw opkomende zichtproblemen.
Ik ben het met beide stellingen eens. Mooie indicies, maar ruk afwerking vd wijzers (onderkant). En trouwens. Er zijn maar een handjevol horlogemerken die de onderkant vd wijzers wel afwerken.
De VC van @Bwatched deed dat beter, maar die is dan ook 5x zo duur. Voor het geld van een quartz GS ben ik meer onder de i druk van de mooie indices dan dat de wijzers me teleurstellen.
VC is een andere categorie. Ik weet niet of die de onderkant vd wijzers afwerken. In ieder geval in dat zelfde grail rijtje A. Lange en Patek bakken er niks van volgens de foto`s van horomariobro.
Ja, lekker grof. Geen zaratsu of black polished, maar frosted (niet handmatig)
Ik ga straks nog eens onder mijn auto liggen … even kijken hoe de onderkant afgewerkt is
En zeker de zijkant is voor het frosten niet eerst netjes gepolijst. Daar zie je de sporen van het stansen nog door de frosting heen.
Ik had hem voorgesteld mijn nieuwe SBGW252 aan een macro sessie te onderwerpen. Ik ben benieuwd hoe die wijzers afgewerkt zijn. Maar ja, geen zicht achterkant, dus er valt behalve de kast, wijzerplaat en wijzers weinig te zien.
Nietes.
Of? Hmmm. Misschien bedoelde hij die andere.
Dat is niks wat John Goldberger niet oplost met een brie-mes.
Zomaar een ideetje… Ik zie je wel zitten bij mannen van de tijd, met je GS, een kaasmes of een squash-bal, afhankelijk van of het schroeven of wippen is.
Een gebruikt mes ook nog wel. De kaas die ermee gesneden is ligt ernaast.
Geen polonaise aan mijn 252 en 253! Dan nemen ze jouw 231 maar om door het glaasje heen te bekijken. De inhoud is hetzelfde.