Tussen het geneuzel door even een foto van de allermooiste. Ongeacht de prijs.
Ik zie het meer als geuzen-label, zeg maar. Pijn aan mijn kant is het punt niet, het gaat mij er meer om dat ik niet snap hoe die beoordeling ontstond.
Kijk. Die snap ik dus niet, bijvoorbeeld.
Op het moment dat ik 3000 ballen uit de kontzak trek om voor een Citizen quartzje neer te tellen laat ik me niet âleiden door het aankoopbedragâ. Sterker nog, iedere vezel in mân lichaam vindt dat dat kolderiek veel geld is voor een eco-driijfje. Ik denk dat 80% van dit forum het er zelfs mee eens is, laat staan de buitenwereld.
Ten tweede snap ik de âminder is meerâ tic van veel mensen hier niet. Meer is gewoon meer. Ik hou er van om voor een set horloges waarin ik 20 markant verschillende keuzes kan maken. Dat geeft mij geen onrustige gevoelens, maar juist plezier. Daâs net zoân kleine luxe als dat ik met een schep en een lege zak voor een muur met 100 soorten drop sta. Noem het het âJamin-gevoelâ.
Tot slot zou ik ze niet als ânet-nietâ betitelen. Ze zijn het allemaal juist net wel in hun categorie, en een groter budget zou niet tot een andere keuze leiden. Zo vind ik een Yema Superman een toffere duiker dan een Blancpain Bathyscaphe van exact 10 maal de prijs. En ik kan exact beargumenteren waarom ik dat vind.
Waar mensen het gotspe vandaan halen om iemand aan te willen wrijven dat zân hele verzameling net-niet horloges zijn, dat is geen Nederlandse directheid, dat is gewoon nipt over de rand van het onbeschofte heen.
Ik kan kritiek uiten op horloges als me dat gevraagd wordt, maar het volledig afkraken van iemands hebben en houwen heb je mij op dit forum nog nooit zien doen. Zelfs de man met de vele Invictaâs kon op bewondering voor zân goede smaak in vintage rekenen, zeg maar.
Nee hoor. Ik vermaak me kostelijk met deze mindset.
Zoals gezegd, er is een punt waarop je de âopbouwende kritiekâ achter je laat. Ik werkte met een verkoop-manager die altijd riep âik challenge je maarâ terwijl het eigenlijk gewoon een onbehouwen en lompe zakkenwasser was.
Ik zou die anecdote eens overpeinzen.
Nogmaals: Ik vind een Yema Superman leuker dan een Submariner. Dat ik het ook bigger bang for buck vindt maakt me geen Calvinist. Het lijkt er voor mij op dat je een rare kronkel in je hoofd hebt als je suggereert dat iemand die 3000 ballen op een Citizen dropt een Calvinistische inslag heeft.
Terug on topic, nog even een detail-foto van zoân Calvinistische net-niet Grand Seiko:
Voor de sfeer.
Daar had ik om gevraagd, dat is fair game. Een kraskaart invullen is niet onbeschoft.
Onzin. Natuurlijk, als iemand zegt dat ie voor 400 ballen een GMT wil zal ik 'm aanraden om het buget te verhogen, of om gewoon een Kamasu te kopen. Maar hoeveel keer ik hier de frase âDaâs ruim onder budget, dan kun je met het geld wat je over hebt X, Y of Z doenâ al wel niet heb gebruiktâŠ
Wat jij niet lijkt te begrijpen is dat ik oprecht vind dat het midden-segment de leukste horloges biedt. En met het midden-segment bedoel ik de volledig subjectieve 750-4000 Euro bandbreedte.
Ruim.
Ik vond dat (te) ver gaan eerlijk gezegd.
Kom maar eens een kop koffie doen, neem 'm in handen, kijk naar het zwaar golvende maanlandschap wat ooit een glanzende bezel was, en vertel me of ik daar nog geld uit kan halen.
Maar goed, je lult mooi, want nou zijn dure horloges die waardevast zijn plotseling Calvinistisch. Dan zit je hier in het verkeerde topic, dat moet je de Calvinisten in het groene gedeelte maar gaan vertellen.
We zijn geen vier jaar oud, en die dingen kosten geen twee Euro vijftig. Het is gewoon geld.
Ik vroeg er letterlijk om. Was ook leuk om te zien.
Dan begrijp ik je verontwaardiging over een âminder is meerâ-advies niet goed, maar soit.
Het gaat vooral om het plezier wat iemand aan zân collectie beleeft en ook om de weg er naar toe uiteindelijk.
Als je dan, op eigen verzoek, toelaat dat mensen van de zeg twintig stuks er vijf overhouden mag je concluderen dat de centjes van die andere vijftien wellicht anders besteed hadden kunnen worden.
Dat witte gij ook Henk.
62gs?
Er is gewoon een verschil. Als ik zeg âkras maar weg en laat maar zien wat je zou houdenâ dan geeft mij dat een inkijkje in wat een ander leuk vind in mijn kistje. Hoe veel of weinig het ook is, het is een positieve draai.
Als er dan een stelletje zeiksnorren overheen denkt te moeten komen die gaan roepen dat alles karakterloos, vlees-noch-vis, of ânet-nietâ is, dan zijn dat gewoon onbeschofte boeren.
Als jij dat nuance-verschil niet kunt voelen heb ik met je te doen.
Het is vulgair om steeds over geld te beginnen. Merk ook op dat ik zo niet denk, en het niet steeds ter sprake breng in deze discussie.
Wederom: Als iemand met een specifiek budget aankomt is het een andere zaak. Zie boven.
Si. De sbgh039
Sexy.
De vlees noch vis opmerking kwam zeker niet van mij.
Weet je best.
Ik zei dat je met iets meer geld mooiere stukken had kunnen hebben.
De Citizen vind ik minder, heb zelf de zwarte toshi incoming, kwestie van smaakverschil.
Je GS daarentegenâŠ
De enige reden dat die daar zitten. Lekker op zeker spelen.
Dat zei ik ook niet. Rustaagh, die wrijf ik je niet aan.
Maarreh, @anon6060116EV, heb jij dat ding daadwerkelijk? Of is dat een wens?
Die heb ik al bijna 2 jaar!
Ik had hem ook mee naar de vorige GS GTG
Quartz.
Die trek ik slecht. Veel te speels voor mij
3-piece band, standaard kast, saaie plaat
Het is hem net-niet