De foto kan beter inderdaad. Was snel in de luie zetel geschoten
Uiteraard de wijzers. Kun je nagaan hoe scherp die zijn als de foto ook nog eens scherp was.
Ja, sowieso bizar, de reflectie van de wijzerplaat in de onderkant van de gewone minutenwijzer die dan weer reflecteert in de GMT wijzer. Pwoah!
Ik denk dat ik het met je eens ben voor wat betreft de Shubun. Wat mij betreft zeker de mooiste in de seasons serie. Al ben ik daarover, sinds ik gisteren de Rikka ook nog even om gehad heb, iets voorzichtiger mee.
Maar verder allemaal stuk voor stuk toppers.
Gewetensvraag, zouden jullie me voor gek verklaren als ik de Shunbun tot exit piece bombardeerde?
Ik vind het een prachtige GS als zou ik zelf voor de herfst uitvoering gaan als ik nog een keer een 62GS zou kooen
De donkerblauwe? Tja. Automaat, geen SD, en dan ook nog staal als ik het me goed herinner. Hmmmm. Mooi, maar niet voor mijn pols.
Kort en goed, ik twijfel tussen de Shunbun enerzijds en de Omiwatari anderzijds.
Dat zijn voor mij juist de redenen
Omiwatari past meer in jouw straatje, denk ik. Volgens mij heb jij horloges op metalen banden nooit voor langere tijd
Nee just als begrijpelijk
Ik denk dat jij meer een Omiwatari mens bent. Kastvorm van de Shubun is erg mooi, maar ook de 21mm lug breedte maakt hem wat robuuster op de pols. Kan ik uit ervaring zeggen.
Klopt wel, die 62GS’en dragen visueel meer aanwezig dan bv een SBGP, die @Fate_Amenable_To_Change heeft dacht ik. Het titanium maakt veel goed wel, maar ik vind ze uiteindelijk toch wat te dik. Ze dragen een stuk boven de pols, waardoor het geheel niet zo mooi valt. Mijn mening maar natuurlijk, maar daarom kan het geen exit piece zijn hier
De plaat van een shunbun in de sbgy009/011 blijft grailmateriaal hier denk ik
Voor mij zou het de shunbun zijn. Met het titanium, de automaat en de bijzondere wijzerplaat biedt die voor mij een aantal pluspunten tov de omiwatari.
Grappig, ik heb best platte polsen en daarom vond ik de dikte van de Shubun juist zo meevallen destijds.
Uit de oude doos:
De Shubun is de stalen variant. Even aannemende dat we het allemaal over de SBGH273 hebben.
De combinatie van de wijzerplaat die meer verandert als de licht omstandigheden veranderen en de gouden accenten daarbij vind ik spannender dan de prachtige plaat van de Omniwatari. Die maakt wel heel veel goed doordat hij zoveel dunner is. Zoals gezegd: lastige keuze. Maar de Spring Drive GMT’s zijn ook nog in de race hoor, al gaat het nog wel even duren.
Bij mij gaat het over deze shunbun: de sbga413
Ah, ja Shūbun of Shunbun. Even de Japanse nuances. Ik had de Shūbun.
Ik zie het nu, @Fate_Amenable_To_Change had het ook over de Shunbun.
Ik heb het over de ShuNbun. De roze variant in titanium.
Tja. Toch heb ik er op dit moment vijf in de kist zitten.
En vergeet niet dat ik deze vijf jaar heb gedragen:
Ik weet wat je zegt hoor, de 40x12,8mm Shunbun is een beetje een kolos op papier. Maar de kastvorm zorgt er voor dat het evident een sporthorloge is, en geen dress horloge. Bovendien is titanium lekker licht, en tot slot zit anderhalf a twee millimeter van die dikte in het uitstekende glas, waardoor de kast rond 10 a 11 mm uitkomt op de pols. Optisch toch anders dan een 12,4mm dikke banaankast.
Ik denk dat @amusicar de voordelen goed in het snotje heeft. De Omiwatari is een dress watch pur sang, en eerlijk gezegd heb ik daar de SBGW231 al voor. Vandaag weer om de pols, hij is waarlijk fantastisch. De Shunbun zou een andere plaats in de verzameling hebben.
Dat bestaat. Weliswaar in goud voor 24 duizend pietermannen, maar toch.
Hana-Ikada to the rescue. Laat even weten wanneer je 'm binnen hebt, dan stel ik een kopje koffie voor om dat eens te aanschouwen. Geweldig ding. Ik word zo hebberig, en vind dat ik meer moet gaan verdienen of zo.
Da’s inderdaad ook mijn overweging.
Ik ervaar een 62GS als een puur sporthorloge, dus in mijn hoofd heeft het geen identiteitscrisis.