De bijgeleverde foto heeft teveel scherpte/diepte om dit controleren, maar de GS is mooi zo met een datum erbij!
Ik kan eigenlijk ook geen reden verzinnen om hem niet te kopen, zolang je geen overlap hebt in de collectie. De moderne 62GS kast is m.i. de mooiste kastvorm, mede dankzij de uitvoering van het saffier zoals jij noemt.
Mooie textuur en precies genoeg ‘gevulde’ dial zo!
Deze wil ik ook wel.
De GS blijft mij intrigeren en naar mij roepen merk ik…
Mogelijk denk ik dat ik waarschijnlijk weleens zal kunnen gaan zeggen dat ik vermoedelijk een GS-NA aan zal kunnen gaan kondigen, maar laat ik niet te voorbarig zijn….
Zien is geloven!
Er is ook wel wat voor het instap dress-kastje te zeggen, maar dan heb je het over een totaal andere vibe. Sorry. Dat was gewoon een slecht excuus om wat foto’s te spammen.
Mooie foto’s
De combinatie is ook een prachtige…
Het énige wat ik jammer vindt van de 62GS Spring Drives is dat ik de stalen kast mooier vind. En dan heb ik het niet over het materiaal, maar over de verdeling brush/polish.
Is het niet ook een groot voordeel, in jouw voorheen belangrijke eisenlijstje, dat de Shunbun 100mtr waterdicht is tegenover 30mtr?
Ik ben zelf ook bevooroordeeld
Dat is de Omiwatari case, de SBGY009/011 hebben een 44GS case die (nipt) platter is dan de quartzen met een bol saffiertje erop. Dit is de 011:
De 009, zelfde kast, andere plaat:
Stop hier die shunbun plaat in en ik ben verkocht. Maar die Hana Ikada in staal zou ik ook moeilijk kunnen weerstaan… 24k heb ik helaas niet in mijn achterzakken op overschot om snel even af te tikken voor een horloge. Ik laat het je weten als er wat geld uit de lucht komt vallen
+1 !
Wat een prachtig model is dit, die ga ik noteren!
Weer wat spam tijd… Jawel… Beter dan mijn oude SBGR305, bijna vloeken in de kerk natuurlijk, maar hij draagt veel prettiger en is voor mij zeker niet te dik.
En bij tijd en wijlen bling? Jazeker! Grand Seiko bling.
Me too
Wat?! Dat wist ik niet
Dit gaat de nodige uren lezen, plaatjes kijken en wellicht zelfs geld kosten…
Oeps…
Het spring drive handwinder caliber doet wonderen he. Het aanbod qua modellen is beperkt voorlopig, maar de 011 is reguliere collectie en bv bij Tensen in Antwerpen ligt die in de etalage. Dus je kan hem altijd eens passen in de buurt bij jou als ze hem liggen hebben.
Wat pas echt plat is is een originele 44GS. Al het moderne is dikker.
Goed punt. Daar duik ik nog eens in. Geborsteld vs gepolijst zijn omgedraaid tov elkaar ofzo? Waardoor de ene blinger is en de andere wat matter overkomt?
Ik snap niet dat ze daar niet eens wat aan doen. Want eerlijk gezegd, als de prijzen richting de 85 meier gaan, verwacht ik dat ze moeite doen om te miniaturiseren. Uweetwel, zoals dat 60 jaar geleden ook de normaalste zaak van de wereld was.
Die hele “horloges als tegelstenen” periode die we net achter de rug hebben was een catastrofe voor dat soort investeringen, maar ik ben blij dat die gekkigheid kentert.
Tegelijkertijd zit ik liever tegen een 62GS kast op leer aan te kijken dan tegen een 44GS. Die 011 waar we het over hebben zou ik mooi vinden op staal, maar ik weet uit niet onaanzienlijke ervaring met mijn 40mm 44GS dat die op leer niet lekker smoelen. De flanken steken uit.
En de oorspronkelijke 44GS is ook gewoon 38mm. Het is niet dat dat een 35mm verkleinde versie was. Voor die tijd was de 44GS groot. Nu is het een prima maat.
Een 36 of 38mm 44GS kast van 8 a 9mm dik zou dikke mik zijn, dan steekt je flank ook niet over je leren band uit.