Laat je Grand Seiko zien VIII

26 likes

Weet iemand hier hoeveel halve schakels je bij ee GS met stalen band krijgt?

2 dacht ik, aan elke kant eentje?

3 likes

Yep, twee idd

1 like

Zo ging het bij mij ook! Het blauw overtuigde niet. De 231 vond ik destijds te klein, en zo kwam ik bij de 293 uit. Ik heb je overigens een berichtje gestuurd, je mag 'm van mij overnemen :slight_smile:

1 like

Maar let op, het zijn geen halve schakels, maar eerder tweederde schakels waardoor je meer combinaties kunt maken.

• 1,0 (1 hele)
  • 1,3 (2 “halve”)
  • 1,7 (1 hele en 1 “halve”)
  • 2,0 (2 hele)

Als je 1/3e kleiner wilt:

• vervang 1 hele door 1 “halve”
  • of vervang 2 “halve” door 1 hele

Als je 1/3e groter wilt:

• vervang 1 “halve” door 1 hele
  • of vervang een hele door 2 “halve”

Een aangezien 3 “halve” 3x2/3=2 is, zitten er dus maximaal 2 “halve” schakels bij. Want 3 “halve” schakels zouden gelijk zijn aan 2 hele, en dus overbodig.

18 likes

Maak dit een sticky :pray:t2:

Zo krijg ik een GS band ook altijd perfect op maat

5 likes

Ja perfect. Ik ook.

1 like

Heerlijk! :sunglasses:

18 likes

Ene moment is ie zwart:

Volgende moment is is blauw :sunglasses::

15 likes

Thanks! Volgens mij heb ik er maar eentje (was ook geen nieuwe hoor). Weet iemand waar je ze los kunt kopen en hoeveel dat kost? Met het warmere weer toch even wat extra ruimte nodig:).

Heb je dit gelezen? Een tweede “halve” erbij hebben is goed, maar de eerste stap groter is een “halve” vervangen door een hele, en die heb je vast wel? Of heb je helemaal geen extra schakels bij de band?

En over waar te kopen, ik zou een GS dealer of de Seiko Boutique in Amsterdam proberen.

1 like

Ja, ik had dit zelf allemaal al uitgemeten etc. voordat jij je super duidelijke post had geplaatst :slight_smile:.

Ik ben echter in de fase waar ik 1 hele wil vervangen door 2 halve en nu kom ik er dus achter dat ik maar 1 halve heb bij mijn reserve links. :slight_smile:.

1 like

Die heb ik idd al een mailtje gestuurd. Ben benieuwd wat dat zou moeten kosten. Ik hoop stiekem dat de vorige eigenaar misschien die schakel nog heeft liggen, dat zou ideaal zijn.

Nieuw bandje. Goeie combi al vind ik zelf

33 likes

Herkenbaar :+1:

14 likes

Enige manier waarop ik kan zien dat dat de blauwe is is door het datumvenster :slight_smile:

2 likes

Zo, met schroefjes en het pinnetje erbij kost een kleine schakel maar liefst 123 euro.

Is er hier iemand die misschien een halve schakel kan missen?

Incoming. Nog 2 weekjes

24 likes

Heel gaaf! Ben benieuwd naar je foto’s straks.

2 likes