Die zijn ook weer een stuk kleiner. Relatief gezien zijn de moderne quartzen en dus ook deze handwinder SD’s dunner
Deze. Klaar. Goed formaat, spring drive. Verveelt niet snel, dus een lange houdbaarheidsdatum
De bovenkant van de lugs is geborsteld bij de titanium en bij de stalen gepolijst. Ik vind de titanium persoonlijk mooier, maar ze zijn beide top.
Archieffotootje, prachtig stuk
Alleen die dikte he… zie hoe die kast en band zweeft
Is dit een SBGH273? Dit is echt wel een erg mooie!
Klopt helemaal. Inmiddels een “ex”
Toch niet, volgens dit artikel:
The new Heritage SBGY011 is the contemporary version of the original 44GS in many respects. The original watch had a 37.9 × 11.5mm case whereas the latest iteration has a 40 × 10.5mm case, making it bigger yet slimmer.
Las ik toevallig vanochtend
Thnx, hoe draagt deze kast tov de FS Snowflake of SBGN. Mogelijk heeft @illewoare ook eevaring? Overigens eens met Jasper dat geborstelde bovenkant nog mooier is, maar die blauwe plaat is prachtig…
Ervaring over met GS modellen
SBGN001/3/5 vs 62GS: Ze dragen beide compact voor hun grootte, door de korte lugs. Maar de 62GS kasten zijn nu eenmaal groter (40mm tov 39mm) en de band is breder (21mm tov 19mm). De titanium vond ik meer draagbaar, de stalen zijn wat te zwaar voor mij en meer bling door de gepolijste bovenkant.
De Snowflake toont op een bepaalde manier eleganter door de rondingen en fijnere band (ik dacht 20mm?), maar draagt zeker groter dan de 62GS omdat hij lange lugs en een 41mm kast heeft. De 62GS vind ik veel mooier, die heeft echt een prachtige kast met mooie hoeken, 1 van de mooiste van de GS collectie imho
Misschien komt er ooit een 62GS kast met een dunner uurwerk. Dat zou wat zijn ook!
Deze is trouwens 9,5mm dik
Heb hem nog steeds.
Ooit via Amusicar, Bauhaus, Berre, Illewoare mijn kant op gekomen.
SBGV011? Die wil ik graag een keer toevoegen aan de collectie!
Ik kan helaas mijn micrometer nergens vinden. Maar ik vind online 9mm en 9,5mm voor de originele 4420-9000. Die 11,5mm is denk ik van de SBGW047 reissue. Bovendien steekt het glas van de originele 44GS ook nog eens ongeveer 1,5mm boven de bezelrand uit. Dus optisch is hij nog eens minder dik dan hij zou meten.
Als ik mijn micrometer weer eens vind, dan kom ik er op terug. Maar 11,5mm is denk ik van de reissue versie.
Ik vind ook dit:
Dus ergens tussen de 9 en 10 mm
Hij is strak. Maar ook heul erg groot, Henk. Da witte gij ook. 42mm toch? Aan de andere kant: Het is verre van een PAM 47, een Hamilton Pilot 46 of een Tuna.
Daar ben ik GS nog steeds erg dankbaar voor dat ze ook nettere modellen hebben in 42mm. Voor mij een sweet spot.
Van zoiets word ik namelijk niet opgewonden:
Inderdaad de SBGV011, samen uitgebracht met de SBGV009 in 2014.
Nee, ook niet. Het mag wel groter, maar niet groffer.
Mijn polsen zijn wat groter omdat ze vooral plat zijn.
Eindelijk, persoonlijk natuurlijk, maar toch de beste van een paar werelden van GS.
Van deze herinnering, een hele goede overigens…
…naar deze, ook een goede herinnering overigens…
…naar eindelijk deze. Een wat los vaste combi / samensmelting van beide.
Yep. Geslaagd.
En sorry weer voor de spam.