Laat je Grand Seiko zien VIII

Prachtig. Dit is precies wat ik eigenlijk zoek in mijn SBGN005. De blauwe dial is daar 95% van de tijd zo ongeveer inktzwart.

1 like

Had je een vraag? :blush:

1 like

Zou zweren dat het de SBGW289 is :wink:

2 likes

Haha, ja natuurlijk is ook zo. Vroeg naar bed vanavond, duidelijk nog jetlagged…

1 like

Ik zou hem op de titanium band houden. Misschien nog eens op leer.

1 like

Goedemorgen

20 likes

Mogguh

26 likes

En eveneens een goede morgen!

En eens eentje in perspectief.

22 likes

Inmiddels heb ik al 6 weken een SBGR019 op Chrono24 staan. Ik had verwacht dat ie, zeker gezien het een full set uit 2004 is, zo weg zou zijn.
Vreemde markt de laatste tijd…

1 like

:heart_eyes:

13 likes

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Wat een beest

1 like

Thanks!

Mijn analyse van je aanbod:

GS verkopen op chrono24 lukt met zo’n horloge alleen denk ik als iemand precies dat type zoekt. Of als hij wat omstruint en zijn oog op deze GS valt. Wat dat betreft heb je een slechte openingsfoto. Daar is niet op te herkennen wat voor GS dit is. Dus blijven alleen de typenummer-zoekers over.

En dan heb je ook nog een “eerlijke” tekst over sporen van de afgelopen 20 jaar. En een “goed” rating. Dus bij mij zou deze in het vakje vallen “compleet, maar geen uitblinker”.

Als ik naar je foto’s kijk dan zou ik eerder denken dat hij “zeer goed” is. En dan is een full set zeker aantrekkelijk. Maar omdat je foto’s net die laatste scherpte missen kan ik het niet beoordelen. Dus misschien is hij wel gewoon “goed” en zijn er schades. En haak ik af.

Dat zijn mijn afwegingen bij jouw advertentie. Niet wetende dat hij van jou is. Dus ik zou zeggen:

• betere openingsfoto zodat hij goed zichtbaar is in de thumbnail
  • staat naar zeer goed (indien waar natuurlijk)
  • net iets scherpere foto’s
  • als er echt markeringen te zien zijn, die specifiek op de foto zien te krijgen
6 likes

Thanks, daar ga ik eens naar kijken.

Staat vind ik altijd erg lastig. Wat men in het Westen als Zeer Goed of zelfs Ongedragen durft te verkopen, krijgt in Japan de stempel Goed of Naar Behoren. Juist met GS ben ik extra kritisch op de staat van het horloge omdat afwerking de grootste USP van het merk is. Ik laat de hem dan ook op Goed staan. (Als ik iets verkoop in zeer goede staat of zo goed als nieuw, ziet 99% van de mensen niet dat hij gedragen is)

Als je de pagina op de PC opent kan je over de foto’s heen hoveren en krijg je een ingezoomd beeld. Deze zijn m.i. scherp genoeg om de staat goed op te beoordelen.

3 likes

Morgen

16 likes

34 likes

Strak hoor :ok_hand:
Mooie sunburst !

1 like

:+1: Mooi subtiel idd. Op normale kijk afstand valt het nauwelijks op…lijkt dan wel een egale plaat.

1 like

Kom er net pas achter dat er een nieuw model met de Lion/Godzilla kastvorm uitkomt in augustus. De SBGA481
$200 onder de prijs van de limited Lion, maar met een 9R65 ipv een 9R15.

Ook mooi!

12 likes

En ik kom er dan nú pas achter dat jij niet de SBGA481 Tokyo Lion hebt :grin: Zoveel modellen ook…

2 likes