Gisteren met veel plezier de GS van @daffie overgenomen! Al redt mijn plaatje het niet bij zijn foto’s die me overstag deden gaan het horloge over te nemen, haha. Vriendelijk (en welkom! die schroefjes!) geholpen bij het verstellen van de band en een leuk gesprek gehad. En natuurlijk geattendeerd op het forum, dus bij dezen!
Blij mens hier. Prachtig horloge en m’n eerste Grand Seiko. Wat een afwerking!
Hey! Je hebt de weg naar HF gevonden…leuk man. Pas maar op…de hobby kan zomaar eens goed uit de klauwen gaan lopen.
Erg leuk om te horen hoeveel plezier je hebt met jouw eerste GS. Was gezellig en leuk je te ontmoeten.
Daar heb je een hele mooie te pakken. En ook nog eens van een prima HF-er overgenomen… Je treft het
Veel plezier ervan!
Ha…er wordt goed gezorgd voor jouw oude meisje.
Van harte welkom en gefeliciteerd met de prachtige nieuwe aanwinst!
Welkom in dit aangename hoekje van het forum. Mooie aanwinst ! Gefeliciteerd
Heel aardig filmpje, rustig voortkabbelend, over de GS collectie. Ondersteunt door natuurbeelden en kalmpjes aan elkaar gekletst door heer Akio Naito. Wel 20 minuten, dus wakker blijven
Welkom!
Heerlijke binnenkomer zo
Inderdaad een heel leuk fimpje
Dank allen voor de vriendelijke woorden! Ik heb genoeg bij te lezen en leren in deze topics, zie ik zo
Prachtig! Gefeliciteerd, welkom op horlogeforum en welkom bij de GS-club.
De handopwinder was stilgevallen, dus kans om weer eens een andere in de roulatie te nemen.
De SBGA103 met 9r15 spring drive uurwerk.
Dit is mijn SBGD001 wannabe. En eigenlijk is deze beter. Want hij is kleiner, dunner, een automaat, en een stuk betaalbaarder. En met de 57GS familie lugs met de geborstelde en zaratsu facetten.
De SBGD001 is te groot, te dik, te duur, en er zijn er maar 8 van gemaakt schijnt het. Er staat een SBGD201 voor 39k te koop in Rotterdam. Dat is dezelfde als de 001, maar dan zonder SEIKO op de wijzerplaat. Maar ja, ik houd nu eenmaal van double logo versies.
Ik zit heel hard na te denken om mijn eerste GS weer te kopen. De SBGR311
Dan zou de SBGH039 wel weg moeten, na ruim 2 jaar. Ik heb nog nooit zo lang een horloge gehad
Waarom deed ik hem toen weg?
- geen dopje op de secondenwijzer
- afschuwelijk AUTOMATIC geprint
- geen geborstelde flank aan de kast
- 42mm leek toen wat groot voor een GS
Mooie binnenkomer! Welkom hier!
Dat valt voor jou toch reuze mee, met je wisseltrofee?
Geen zorgen. Inzicht kan nog voortschrijden. Evengoed: Mooie GS! Toffe kastvorm en glas.
Ik zou het niet doen omdat 40 altijd beter is dan 42. En ik vind de 62GS kast übercool.
Sorry man.
je doelt op die gouden klatser? Tja 8k voor een Tissotje…het was dan wel een vriendenprijsje.
Op basis van dit soort fotos zou ik hem toch weer een kans moeten geven . Gepast maar vond hem iets teveel bling, maar misschien maak ik dat groter in mijn herinnering
Die kans is best aanwezig, zeker als je hem een keer ezien hebt onder het licht van een juwelier.
Dat doet geen goed aan dit horloge.
In werkelijkheid vele malen subtieler.