Laat je Grand Seiko zien VIII

Ik heb vijf jaar lang een SBGV239 gedragen met platte kast. Ding droeg inderdaad heerlijk, lekker plat op de pols.

De SBGP001 zal dezelfde beleving bieden, dus dat zit wel goed.

1 like

Hoewel ik nu al enkele weken naar de SBGP001 kijk, huppel ik nog altijd wat heen en weer tussen 37 of 40 mm, zwarte of champagne wijzerplaat (en heimelijk loer ik ook naar een SBGW231 zoals die van jou). En dan heb ik het nog maar enkel over Grand Seiko. Keuzestress, wat doe je ermee? :smiley: :smiley:

Dat draagt en oogt super. Alleen in deze configuratie vind ik de 44GS kast tot zijn recht komen

2 likes

Niet met de spring drive handwinders? Ze zijn net een haar dunner en ze hebben een bol saffier, waardoor de bezel nog minder dik is.

7 likes

Die heb ik nooit in het echt gezien, maar dat lijkt er ook goed uit te zien

2 likes

Ik ben geneigd om 37mm fijner te vinden. Ik heb zowel een 40mm SBGP011 als een 37mm SBGW231, en had de SBGW231 mee naar Verona, omdat het ook bij hitte een erg fijn horloge is.

Ik hoop voor het eind van het jaar een SBGA413 toe te voegen als laatste horloge, maar dat is titaan, dus dat draagt fijner, ook als het wat groter is. Dat gezegd hebbende, een 40mm 9F is geen straf omdat ze lekker plat zijn.

Maar wat zijn je dagelijkse activiteiten?

1 like

De overheid vindt dat ik het voor wat me nog rest aan dagen wat rustiger aan mag doen.

Voor tuinieren en klussen is er een Casioak, voor het aan de waterkant zitten een Squale 1521, een Sinn 104 voor de leuk en een oude 35 mm Longines Conquest voor de “dress”. Dat is mijn zeer trage oogst van een paar jaar meelezen op dit forum. Denk dat de Grand Seiko wel een mooie volgende stap zou zijn.

4 likes

Ik dacht dat jij geen horloge van 40mm meer wilde, zeker met bijkomende dikte…

:smirk::rofl::rofl::rofl:

1 like

Dat is wel een heel eind ja… ik denk inderdaad dat dit een sbgp001 is, zou thuis op het doosje moeten kijken.

Kan ook een SBGV205 zijn

Dan is waterdichtheid geen vereiste. Tja. De wereld is je oester, maar klein is fijn.

Die zit deels in het glas. Hij is kleiner van lug, lager van profiel en veel lichter dan bijvoorbeeld mijn Excelsior Park. Zoals ik al zei: titanium.

1 like

Thanks!

Ja ik vind de Grand Seiko leeuw in het glas ook een erg fraaie touch (een stuk subtieler uitgevoerd dan op m’n sgba415 :sweat_smile: )

Ja ik vind echt geweldig hoe verfijnd hij is.

Thanks!

Ja ik heb hem meegenomen als “souvenirtje” uit Japan, en daar had ik dus enorm veel keuzes ook om te passen. Maar deze sprong er eigenlijk direct uit.

Ja ze weten het wel te bedenken daar :grin:

Toevallig ging er ook Spring drive handwinder mee in de oveweging voor mijn NA
En wel deze:

Erg mooi maar uiteindelijk niet overtuigend genoeg

Het uurwerk is daar wel weer echt een plaatje om te zien:

16 likes

Man, hou op! Het gaat weer jeuken hier :sweat_smile:

1 like

Dan zal ik maar niet beginnen over de “bespoke” GS’s die ik heb kunnen bekijken :stuck_out_tongue_winking_eye:
Die waren wel van de categorie tweede hypotheek maar ach kleinigheidjes :grin:

1 like

Vooruit laat ik hem ook zien :rofl:

21 likes

Van harte met je prachtige horloge!

Dat maakt hem nog extra bijzonder - uit het hol van de leeuw!

Doe toch maar wel :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Welkom!

1 like

“Wit”

of “zwart”

“gewoon” GS dus. :smiley:

21 likes

Mooie match die leren band! :ok_hand:

1 like

@illewoare @anon6060116EV
Vette dunne 44gs quartz :sunglasses: