Laat je Grand Seiko zien VIII

Mooi hoor Arnie. Is dat de SBGP011?

Dank…! Dit is de SBGX261

1 like

Mooi hoor zo’n 44GS kast. Ergonomische en esthetische vormgeving. Alleen erg jammer dat de kast zelf nergens mn pols raakt. Enkel de caseback.

Hebben andere gs dragers dit probleem ook?

16 likes

Dat is de hoofdreden waarom ik mijn SBGA415 verkocht heb. Die spring drives zijn vrij dik. Met de elegance kasten stoort het mij niet, maar bij die gehoekte kasten valt het meer op inderdaad.

De SBGY009/011 is een hele verbetering op dit vlak (zie foto)! Of een quartz variant :blush:

11 likes

Ik overweeg om een (quartz) SBGP001 aan te kopen, die heeft ook een 44GS kast. Die ligt dan wél platter op de pols als ik je uitleg goed begrijp? (momenteel ben ik aangewezen op online aankopen, zonder bij een AD langs te gaan)

De automaten zijn net zo dik toch, zoniet zelfs nog iets dikker dan de spring drives. En zelfs de handopwinder is relatief dik. Tja, Grand Seiko had er echt een paar mm af mogen weten te halen. Er wordt wel gezegd dat het vanwege de robuustheid is, maar ik denk dat het gewoon overal net wat optelt. Als je 5x0,2mm bespaart dan heb je 1mm gewonnen.

3 likes

Inderdaad, de automaten zijn niet beter. In dit geval zei ik spring drive omdat hier over een SBGA gaat :blush:

1 like

Hier ook wel :

Maar ik ervaar het niet als probleem…vooral niet als dit zie :

16 likes

NA!

Meerdere modellen serieus overwogen maar de veelzijdigheid van deze fantastische plaat daar kon ik geen genoeg van krijgen.
En dat is eigenlijk totaal niet te vatten op foto’s (althans niet door mij :grinning_face_with_smiling_eyes:)

53 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Het uurwerk ziet er ook erg netjes afgewerkt uit. Ik vind deze wijzerplaat beter dan dezelfde maar dan in lichter blauw. Dit is toch lake suwa by night ofzo?

En 5 dagen spring drive is super. 3 dagen is ook al prima, maar 5 dagen helemaal.

1 like

Oho, wat een mooie SLGA021. Echt een prachtig horloge. Proficiat met je aanwinst.
En heeft er al iemand de bemerking gemaakt dat de serienummers van Grand Seiko’s altijd lage getallen zijn?

1 like

Lake Suwa before dawn.

2 likes

Woah! Lekker zeg! :star_struck:
Ik heb hier ook al een paar keer kwijlend naar staan kijken. :drooling_face:
Echt geweldig hoe deze vanuit verschillende hoeken op het licht reageert. Ik heb mijn pinpas al een paar keer echt voelen branden in mijn zak. Tot nu toe heb ik me nog kunnen beheersen. Als je hier regelmatig wat foto’s dropt weet ik niet hoe lang ik dat blijf volhouden. :sweat_smile:

1 like

Schitterende Lake Suwa :star_struck:

De wijzerplaat is bijna niet vast te leggen maar je kunt er wel eindeloos in/naar kijken. Zo mooi :heart_eyes:

1 like

“Lake Suwa stirred by the breeze before dawn” :pray:

2 likes

Ik heb een 44gs kast met quartz uurwerk,draag hem dagelijks en ik vind hem niet te dik

als je toevallig in de buurt woont (omgeving rotterdam) kan je hem een keer omsingelen…

7 likes

Schitterend :star_struck:

Da’s het lot van iedere GS bezitter, tenzij je @FRANS3 bent.

5 likes

Prachtig die wijzerplaat. Van harte!

1 like

:rofl: :sweat_smile: Niet zo moeilijk.
Kamera op statief goed door de zoeker kijken, en met een stuk zwart karton de reflekties wegwerken.
Dan zou het moeten lukken.

4 likes

Thx voor het aanbod. Maar zou vanuit het verre West-Vlaanderen toch een ritje van 400km betekenen :slight_smile: Is dit ook een sbgp001?

1 like