Gefeliciteerd maar met de verkoop. Ik ben er niet verder op in gegaan omdat mijn sbga231 duiker gevoelsmatig voor mij de max is. En jouw sbga403 alhoewel hij ongeveer dezelfde maten in mm heeft, gevoelsmatig een stukje forser was. En ik gebruik de duikersbezel regelmatig als pizza timer
Maar fijn voor je dat je er niet mee blijft zitten.
Dank voor het melden hier. Heb grote symphatie voor Credor. Mijn eerste idee: de ALS Saxonia Thin is verfijnder, de Credor oogt minder sjiek. Als het om Credor gaat, lijkt de wijzerplaat van de Eichi II veel verfijnder. Hoewel die weer net een grotere diameter heeft dan deze nieuwe Goldfeather (wat dan weer wat minder is). Wellicht dat ik mijn mening later bijstel.
Qua uurwerk heb je ongetwijfeld gelijk, maar qua kast, wijzerplaat, en wijzers zou ik ze echt naast elkaar willen zien voor daar een oordeel over te vellen.
Het lijken me twee behoorlijk verschillende horloges, en (voor mij) hoeft er niet een ‘winnaar’ te zijn. ‘The First’ en de moderne variaties daarop zijn óók mooi. Maar de Credor lijkt een puurdere dress watch, zo zonder secondewijzer en geringe afmetingen. Kijk hoe mooi:
Dat zou helaas niet passen. Credor heeft wel meer van deze UTD’s in haar historie gehad. Dat staat voor ultra thin dresswatch. Ik heb er ook wel eens eentje overwogen. Maar die was maar 35mm diameter. Dat is me toch iets te klein. Maar het is een bijzondere lijn van Credor!
Dit vind ik mooi aan de sbgw253 reissue. De kast is strak, en cirkelvorming. Maar niet bol. Met strakke facetten op de lugs en de bezel (is dit een bezel?). En een strak verticale zijkant.