Het regende hier even dus ik dacht laat me de lucht even mooi blauw kleuren
Ik heb er vaak naar gekeken. De sbgw008 is de eerste versie. Die heeft nog de vlakke gouden wijzers. Sommige sbgw038 hebben ze ook, maar de meeste 038 hebben de geknikte zoals de 238 ze ook heeft.
008 dichte achterkant en double logo opgelegd
038 glas achterkant en double logo (ik meen niet meer opgelegd, maar ben even niet zeker)
238 glas achterkant en single logo
Idem voor de 001, 031 en 231 in staal.
Prachtig en uniek! En vlakke wijzers
Heeft deze nu ook een zalm kleurige plaat?
Si
Van harte met de nieuwe aanwinst!
Dank!
Mooi zeg, die wijzerplaat.
Mooi hoor Arnie. Is dat de SBGP011?
Dank…! Dit is de SBGX261
Mooi hoor zo’n 44GS kast. Ergonomische en esthetische vormgeving. Alleen erg jammer dat de kast zelf nergens mn pols raakt. Enkel de caseback.
Hebben andere gs dragers dit probleem ook?
Dat is de hoofdreden waarom ik mijn SBGA415 verkocht heb. Die spring drives zijn vrij dik. Met de elegance kasten stoort het mij niet, maar bij die gehoekte kasten valt het meer op inderdaad.
De SBGY009/011 is een hele verbetering op dit vlak (zie foto)! Of een quartz variant
Ik overweeg om een (quartz) SBGP001 aan te kopen, die heeft ook een 44GS kast. Die ligt dan wél platter op de pols als ik je uitleg goed begrijp? (momenteel ben ik aangewezen op online aankopen, zonder bij een AD langs te gaan)
De automaten zijn net zo dik toch, zoniet zelfs nog iets dikker dan de spring drives. En zelfs de handopwinder is relatief dik. Tja, Grand Seiko had er echt een paar mm af mogen weten te halen. Er wordt wel gezegd dat het vanwege de robuustheid is, maar ik denk dat het gewoon overal net wat optelt. Als je 5x0,2mm bespaart dan heb je 1mm gewonnen.