Inderdaad, de automaten zijn niet beter. In dit geval zei ik spring drive omdat hier over een SBGA gaat
NA!
Meerdere modellen serieus overwogen maar de veelzijdigheid van deze fantastische plaat daar kon ik geen genoeg van krijgen.
En dat is eigenlijk totaal niet te vatten op foto’s (althans niet door mij )
Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Het uurwerk ziet er ook erg netjes afgewerkt uit. Ik vind deze wijzerplaat beter dan dezelfde maar dan in lichter blauw. Dit is toch lake suwa by night ofzo?
En 5 dagen spring drive is super. 3 dagen is ook al prima, maar 5 dagen helemaal.
Oho, wat een mooie SLGA021. Echt een prachtig horloge. Proficiat met je aanwinst.
En heeft er al iemand de bemerking gemaakt dat de serienummers van Grand Seiko’s altijd lage getallen zijn?
Lake Suwa before dawn.
Woah! Lekker zeg!
Ik heb hier ook al een paar keer kwijlend naar staan kijken.
Echt geweldig hoe deze vanuit verschillende hoeken op het licht reageert. Ik heb mijn pinpas al een paar keer echt voelen branden in mijn zak. Tot nu toe heb ik me nog kunnen beheersen. Als je hier regelmatig wat foto’s dropt weet ik niet hoe lang ik dat blijf volhouden.
Schitterende Lake Suwa
De wijzerplaat is bijna niet vast te leggen maar je kunt er wel eindeloos in/naar kijken. Zo mooi
“Lake Suwa stirred by the breeze before dawn”
Ik heb een 44gs kast met quartz uurwerk,draag hem dagelijks en ik vind hem niet te dik
als je toevallig in de buurt woont (omgeving rotterdam) kan je hem een keer omsingelen…Prachtig die wijzerplaat. Van harte!
Niet zo moeilijk.
Kamera op statief goed door de zoeker kijken, en met een stuk zwart karton de reflekties wegwerken.
Dan zou het moeten lukken.
Thx voor het aanbod. Maar zou vanuit het verre West-Vlaanderen toch een ritje van 400km betekenen Is dit ook een sbgp001?
Ik heb vijf jaar lang een SBGV239 gedragen met platte kast. Ding droeg inderdaad heerlijk, lekker plat op de pols.
De SBGP001 zal dezelfde beleving bieden, dus dat zit wel goed.
Hoewel ik nu al enkele weken naar de SBGP001 kijk, huppel ik nog altijd wat heen en weer tussen 37 of 40 mm, zwarte of champagne wijzerplaat (en heimelijk loer ik ook naar een SBGW231 zoals die van jou). En dan heb ik het nog maar enkel over Grand Seiko. Keuzestress, wat doe je ermee?
Dat draagt en oogt super. Alleen in deze configuratie vind ik de 44GS kast tot zijn recht komen
Niet met de spring drive handwinders? Ze zijn net een haar dunner en ze hebben een bol saffier, waardoor de bezel nog minder dik is.
Die heb ik nooit in het echt gezien, maar dat lijkt er ook goed uit te zien
Ik ben geneigd om 37mm fijner te vinden. Ik heb zowel een 40mm SBGP011 als een 37mm SBGW231, en had de SBGW231 mee naar Verona, omdat het ook bij hitte een erg fijn horloge is.
Ik hoop voor het eind van het jaar een SBGA413 toe te voegen als laatste horloge, maar dat is titaan, dus dat draagt fijner, ook als het wat groter is. Dat gezegd hebbende, een 40mm 9F is geen straf omdat ze lekker plat zijn.
Maar wat zijn je dagelijkse activiteiten?