In de boutique aan de place vendome. Hij lag niet op zicht, maar toen ik de Eichi had gepast zei hij dat hij achter nog een paar Credors had liggen. Ik dacht gelijk aan jou en vroeg of hij de big date ook had, waarop die tevoorschijn kwam. Na de Eichi is al het ietwat normalere wat gewoon. Maar ze hebben hem dus soms op voorraad. Hij kostte 8.000 euro.
Ik heb zijn kaartje gekregen, om contact op te nemen als ik nog eens kwam of wat specifieks wilde zien.
Nou, heel gaaf. Het mooie vond ik dat het qua vorm een eenvoudig horloge lijkt, maar dat de kwaliteit zo enorm is dat het om de pols grote indruk maakt. De vorm, de wijzerplaat, de substantie, indrukwekkend.
Ze hadden alledrie de versies. Platina wit, platina blauw en rose goud wit.
Mijn vrouw zei dat ze de prijs belachelijk vond. Maar dat als ik er eentje kocht, dat ik dan beter die 20k extra voor een nieuwe uit kon geven dan er 2ehands eentje van 40k te kopen. Kijk, ik zie dat toch als een âmisschienââŠ
De sbgy026 was er niet meer, al verkocht. Wel had hij nog 2 stuks van de place vendome limited serie van 10 met die zilveren wijzerplaat met een stenenstructuur zoals de place vendome. Maar die was 30k meen ik. Dan spaar ik liever door.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn sbgw252 ook nog steeds heel gaaf vond naast de Eichi. Met name de wijzers zijn echt een grand seiko punt. Deze had ik trouwens omgedaan naar de boutique. Hij werd zeker gespot. Nice watch
Voor de goede orde. De big date spring drive was 8000 euro. De Eichi was 59.000.
Maar 8000 voor een nieuwe credor big date viel mij ook mee inderdaad. Zeker met het echt mooier afgewerkte spring drive uurwerk dan de grand seikoâs hebben.
De verkoper vond het ook een koopje zei hij soort van. Ik kan vandaag nog terug!
Ik denk dat ik de Eichi eens in het echt moet zien, op fotoâs zegt die me heel weinig. Ik snap de kunst wel, maar ik vind het een steriel horloge. Jouw 252 daarentegenâŠ
Schitterend inderdaad, ik was die al tegengekomen. Maar ik blijf het een steriel horloge vinden⊠wat GS doet met bv de SBGW295 vind ik veel leuker, ik denk dat ze daar gerust nog verder in kunnen gaan. Misschien geraak ik wel overtuigd als ik de finesse in het echt kan ervaren
Maar die Eichi inderdaad. Ook eens bij een GS event mogen passen. Wat een uitstraling. Geen enkele foto of filmpje is imho in staat dat op de juiste manier te vangen. Ooit⊠MisschienâŠ
Dat snap ik volledig. Seiko/Grand Seiko is met afstand mijn favoriete horlogemerk, maar in het prijssegment van de Eichi zou ik niet snel voor de Credor kiezen, denk ik.
Als GS adept waardeer ik het vakmanschap belichaamd in een Eichi II zeer. En als iemand die houdt van less is more in vormgeving, vind ik ook het ontwerp van een Eichi II prachtig. Waar ik geen warm gevoel bij krijg is de naam Credor. âGouden kroonâ. Dat vind ik wel een zeker l*lligheidsgehalte hebben. Toegegeven: Grand Seiko is ook geen briljante vondst (en niet vanwege âSeikoâ). Daar heb ik me overheen kunnen zetten. Wellicht is het dus een tijdelijke kwestie. Als ik niet was beĂŻnvloed door ruim een halve eeuw reclame e.d., zou ik een naam als Rolex waarschijnlijk ook onzin vinden. Oppervlakkig? Misschien. Maar ik kan het niet helpen. Wellicht over 50 jaar.
Als ze er een 11mm dikke handopwinder van hadden gemaakt stond er nu een SBGP011 in de verkoop en was ik binnenkort ook in de wolken.
Maar helaas. 37mm mag nooit 13mm dik worden, dat houdt op bij 12mm. Nooit meer dan 1/3 van de doorsnee, riep hier ooit iemand, en daar had het forumlid gelijk in.
Mijn probleem met Credor is dat 90% van wat ze maken aardig kitsch is. Er zijn er maar een paar echt mooi. Ik zie de paar die mooi zijn dan ook meer als een dressy variant van grand seiko.
Hij was niet klein inderdaad. Maar ik vond de maat goed pssen. Hij is verfijnd, maar ik vond het geen âvoorzichtigâ horloge. Hij is ook niet heel plat. Maar perfect van dikte denk ik. Ik zou hem zo omgehouden hebben, ik vond hem heel mooi zitten.
Dat is de zwarte wijzerplaat? Nee daar heb ik naar gevraagd, maar die waren allemaal verkocht.
Ik denk dat dit een horloge is dat in het echt veel meer impact heeft dan je van de plaatjes denkt. Geen frivoliteiten, maar in het echt heel krachtig vond ik.