Goed om te weten. Dan kan ik mijn vriendin meenemen zonder bang te zijn dat ze een prijskaartje bij een bekend horloge ziet 
Haha. Slim gedacht! Mijn vrouw zag inderdaad in de virine wat een gouden first versie kost
het begon met een 3 en daarna nog vier getallen.
ik heb maar gezegd dat ik dat er echt niet voor betaald hebâŠ
Schitterend, die Eichi II. Extreem eenvoudig horloge qua uitstraling (less is more), wat 'm bijzonder verfijnd maakt. Waar ik geen warm gevoel bij krijg is de diameter van 39mm. Dat klinkt mij als te groot voor zonân extreem verfijnd horloge. Misschien denk ik daar anders over als ik 'm om de pols heb. Waar ik wel een warm gevoel bij krijg is de naam Credor. Ik hoorde de naam voor het eerst in verband met een Eichi II, en sindsdien associeer ik de naam met verfijning van het hoogste niveau.
Exact mijn gedachte. Past de Eichi 2? Ja. Maar is dit de beste maat voor dit horloge? Voor mij eerlijk gezegd niet.
Hieronder een link naar een vergelijk tussen de Eichi 1 (35mm) en de Eichi 2 (een vrij groot ogende 39mm). Als ze er ooit met een Eichi 3 tussenin gaan zitten, krijg ik zweethandjes van hebberigheid.
Het wordt tijd voor een bekentenis beste mede GS liefhebbers⊠
Ik heb een aantal Grand Seikos gehad en vond ze stuk voor stuk altijd weer fantastisch maar met name om door een loupe te bekijken.
Zonder loupe echter, was voor mij de magie er helaas steeds snel weer af.
En aangezien men mij met loupe toch als wat zonderling begon te bestempelen, enfin u raad het al⊠
ĂĂ©n uitvoering bleef me echter altijd nog op het netvlies maar door voornoemde situatie durfde ik het niet meer aan.
Ik heb hem meermaals bekeken, onrustige nachten gehad, vaak overwogen, externe mentale hulp ingeschakeld (
) maar hoewel mijn aarzelingen in deze meestal max. 5-10 seconden duren, liet ik hem toch steeds weer liggen. 
Tot gisteren, beste liefhebbers, tot gisteren! 
Met hartelijke dank aan een uiterst vriendelijke mede liefhebber en een uiterst fijne horloge dealer bij wie ik (als vanouds) in de laat avondlijke uren nog even op de koffie mocht, presenteer ik heel tevreden mijn laatste GS! 
En jazeker, met dit horloge hoop ik gezond nog heel oud te mogen worden. 

Gefeliciteerd met je mooie GS!
Ik hoop het met je mee.
TĂșĂșrlijk 

Dank je wel. 

Dank je wel. 

Dank je wel. 

Dank je wel Roel, erg blij! 
Prachtige GS! Gefeliciteerd. Mooi afsluiter van je horlogereis

Prachtige GS, helemaal in combinatie met die band
Gefeliciteerd 
Op zich is een witte wijzerplaat met dunne blauwe indices eenvoudig. Maar toch komt de Eichi II in het echt compleet anders op mij over dan een willekeurig ander horloge met een witte wijzerplaat met dunne blauwe indices.
Ik denk dat het door de porceleinen wijzerplaat en de handgeschilderde indices en merknaam komt. Je ziet de âglowâ in de wijzerplaat, de indices lichten door het porcelein heen.
Klik deze foto maar eens groot op, dan zie je het handwerk en de blauwe gloed:
Maar ja, de prijs. Alhoewel ik nog steeds vind dat dit horloge een relatief koopje is.
Of deze waar je het logo op een porceleinen wit melkbadje ziet drijven. Heel anders dan een gedrukt logo op een normale witte wijzerplaat:
Het is een prachtstuk! 1 van de mooiste GSâen die ik al gehad heb tot nu toe 

Dank je wel, ga mân uiterste best er voor doen en het voelt alvast prima. 

Dank je wel en betreft de band: wie wat (lees alles
) bewaard, die heeft wat. 

Dank je wel, uiterst vriendelijke mede liefhebber! 

Dat klinkt als een weloverwogen aanschaf!
Volgens mij heb ik al een hele tijd geen NA van je gezien.
Veel plezier er van!
Uiteindelijk wel ja en het voelt erg goed.
Ik doe het idd al een tijd wat rustiger aan en nu is het voorlopig wel even welletjes. Blijf wel lurken hoor maar de drang naar de jacht is enorm afgenomen. 
Dank je wel en veel plezier met deze fantastische hobby! 
En wat voor een! Prachtig hoor, heel veel plezier ermee!
Inderdaad één van de mooiste.
Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst
!
En wij hopen dit met je mee! Dat je maar mooie herinneringen met dit horloge mag delen!
Dank je wel, het feest is al volop bezig. 

Wel hĂš, helemaal met je eens. 

Dank je wel. 

Dank je wel en ik wens dat iedereen.