Laat je Grand Seiko zien VIII

A Grand Seiko a day keeps the doctor away…

28 likes

Mooie foto zo

1 like

Ik zeg: vergoeden vanuit de basisverzekering :grinning_face_with_smiling_eyes:

7 likes

:grin: Hatsa :ok_hand:

1 like

Elke dag een andere of? :innocent:

Ik doe mee vandaag!

15 likes

:star_struck::ok_hand:

1 like

Mooie kastvorm! Ik stel deze erg op prijs.

Dit jaar heb ik me tot doel gesteld om een tweede GS te kopen. Ik mis mijn Kirazuri wijzerplaat, die was fabelachtig mooi. Dus heb ik twee vervangende modellen op het oog:

Ik neig naar de late winter-editie met gouden secondewijzer. Maar wat zouden jullie zeggen?

  • Lichtblauwe kirazuri
  • Champagne kirazuri

0 stemmers

De oplettende burger heeft opgemerkt dat ik m’n principe van waterdichheid heb laten vallen als een baksteen. De toekomst bevat kleinere dress watches.

6 likes

Idd kleinere diameters toch? 37mm?!

2 likes

Klopt. Met in dit geval een handwindertje.

1 like

Dank! Deze kast is inderdaad een topper, niet te gekleed en toch mooi gepolijst en elegant.

Ik ben niet zo voor die gekleurde wijzerplaten bij die sbgw’s, ik heb het gevoel dat dat snel kan vervelen en het doet wat af van de klasse. De champagne heeft mijn stem van de 2 :blush:

Je kan niet alles hebben zeker? Je springt er toch niet mee in het zwembad vermoed ik? :wink:

3 likes

Zeker met die gouden secondewijzer. Die dan ook nog gebogen is. Hij zit redelijk vast in m’n hoofd.

2 likes

Nog maar eens hier plaatsen, de Black Beast

16 likes

:ok_hand: @WilSeiko Is dit er ook een uit de SBGR serie? De kastvorm is zo te zien exact gelijk aan mijn 099.

2 likes

Ga ervoor zou ik zeggen! Die 37mm kast is een heerlijk stuk en draagt beter dan mijn Spring Drive alleszins. Het uurwerk is boterzacht om op te winden ook. Enige minpunt die ik kan bedenken is de (letterlijk dan) minder schitterende wijzerset.

Foto’s uit mijn archief van de 231:

16 likes

Dat zou best wel eens kunnen aangezien die van hem ook een 42mm is als ik het goed onthouden heb. Wel uniek dat die van jou een no date is :ok_hand:

1 like

Ah ja als het een 42 is dan zal het dezelfde serie zijn.

No date is idd apart. Nog nooit eerder gehad. Schijnt niet vaak te worden gedaan in Huize GS.

1 like

Helemaal eens. Op jouw foto kun je duidelijk het verschil in formaat zien tussen de SBGA en de SBGW. Als ze deze kast in de toekomst nu eens voorzien van een Spring Drive uurwerk en de gefacetteerde(?) wijzers…

2 likes

Is voor mij toch ook een minpunt. Veel minder chique dan de gefaceteerde wijzers. 2D vs 3D.

Van harte @illewoare wat een topper!

19 likes

:point_down:

Ik heb hetzelfde. Past ergens niet zo goed bij dit model. Doet te speels aan…voor mij.

1 like