Laat je Grand Seiko zien VIII

:point_up_2: hierom heb ik bij mijn incoming SBGW voor de zilveren/champagne variant gekomen en niet voor de lichtblauwe of donkergroene/teal…

3 likes

Laatst de champagne variant gepast, érg mooi! Schittert geweldig in het licht. Zonder gouden secondewijzer had ik die wel overwogen tegenover de SBGW231.

2 likes

Stel je voor, een variant van de SBGW231 met het 9R31 uurwerk en de facetwijzers. Dat wordt direct kamperen aan de deur van de AD :sweat_smile:

Geen idee of dit uurwerk in een 37,3mm kast past. Maar een mm erbij zou ik mee kunnen leven :wink:

8 likes

Dankje! Bijna zo mooi als die van jou! :smiley: . Maar iwate en Spring Drive vind je niet samen helaas, dus het is altijd wat bij GS :wink:

Mooie strap trouwens, lijkt me ook dik of stug genoeg om te passen bij de afmetingen van je SBGJ! Waar heb je hem vandaan?

1 like

:ok_hand: in een 40mm kast :grin::wink:

1 like

Compromis dan… de 39,5mm kast van de SBGM221/SBGR261, maar dan met een vlakke caseback zodat hij nog wat comfortabeler draagt. Perfect voor iedereen :wink:

1 like

Deal. :sunglasses:

Ps ik ondervind nu dat een 42mm GS kast voor mij eigenlijk perfect is. :ok_hand: :thinking: Dat gaat nog wat worden in de toekomst…

2 likes

De titanium diver staat je op het lijf geschreven dus! @amusicar kom er maar in met die mooie foto’s :smiley:

2 likes

I know…en zeker de nieuwste Evolution versie (die kastvorm! :star_struck:). :ok_hand: Maar…veel te prijzig helaas.

1 like

Ik had exact dezelfde vraag, dus ik lees even mee!

2 likes

Niet de blauwe in ieder geval.
Bruine is ook mooi en goedkoop.
Ik zie je pb wel verschijnen :wink:

8 likes

Mooi zo’n linnen dial. :ok_hand:

2 likes

Klopt, de SBGR309.
Enige minpuntjes: gebold glas (echt niet nodig bij deze afmeting), geen fijnverstelling band en de datum.

1 like

Het is deze:

@Fritzer

Qua dikte en soeplheid perfect en de 16mm GS vouwsluiting past ook nog eens. Ik heb er een 20mm tussen zitten die ik al had, maar past prima. Suede past wat mij betreft goed bij het Iwate patroon en de kleur geeft een mooi contrast. Bulang heeft ook een lichtgrijze versie, die lijkt me ook wel fraai.

3 likes

Ah juist. Ps mijn 099 heeft ook gebold glas. Vind het zelf wel mooi eigenlijk.

Nou ja…geef maar een gil als je (tzt) wil ruilen…:grin::+1:

2 likes

Ik heb wel een ruil kandidaat, 1 dag jong:
:face_with_monocle:

4 likes

Huh…wat is dit? Een GS zonder logo :thinking:

2 likes

Of een sbgw267?

1 like

Hmmmmm. Ik heb inderdaad de twee linen dials ook gezien, zowel de Europa-only beige als de bruine.
Ik moet me niet laten verleiden om iets anders te halen dan m’n favoriet omdat het nipt goedkoper is. Dat wordt flipperen.

Ik moet dus over die kleuren nadenken. Die gouden wijzer op die champagne kirazuri plaat is briljant. Hmmmmm.

Ik vind 'm zonder het gouden wijzertje minder kek. Hij is mooi, maar ik weet niet of ik 'm mooier vind dan de kirazuri versie.

6 likes

Wat zijn de type nrs?

Deze 3? Alleen geen versie met gouden secondewijzer.

2 likes