Exact mijn gedachte. Past de Eichi 2? Ja. Maar is dit de beste maat voor dit horloge? Voor mij eerlijk gezegd niet.
Hieronder een link naar een vergelijk tussen de Eichi 1 (35mm) en de Eichi 2 (een vrij groot ogende 39mm). Als ze er ooit met een Eichi 3 tussenin gaan zitten, krijg ik zweethandjes van hebberigheid.
Het wordt tijd voor een bekentenis beste mede GS liefhebbersâŠ
Ik heb een aantal Grand Seikos gehad en vond ze stuk voor stuk altijd weer fantastisch maar met name om door een loupe te bekijken. Zonder loupe echter, was voor mij de magie er helaas steeds snel weer af. En aangezien men mij met loupe toch als wat zonderling begon te bestempelen, enfin u raad het alâŠ
Met hartelijke dank aan een uiterst vriendelijke mede liefhebber en een uiterst fijne horloge dealer bij wie ik (als vanouds) in de laat avondlijke uren nog even op de koffie mocht, presenteer ik heel tevreden mijn laatste GS!
Op zich is een witte wijzerplaat met dunne blauwe indices eenvoudig. Maar toch komt de Eichi II in het echt compleet anders op mij over dan een willekeurig ander horloge met een witte wijzerplaat met dunne blauwe indices.
Ik denk dat het door de porceleinen wijzerplaat en de handgeschilderde indices en merknaam komt. Je ziet de âglowâ in de wijzerplaat, de indices lichten door het porcelein heen.
Klik deze foto maar eens groot op, dan zie je het handwerk en de blauwe gloed:
Maar ja, de prijs. Alhoewel ik nog steeds vind dat dit horloge een relatief koopje is.
Of deze waar je het logo op een porceleinen wit melkbadje ziet drijven. Heel anders dan een gedrukt logo op een normale witte wijzerplaat:
Uiteindelijk wel ja en het voelt erg goed. Ik doe het idd al een tijd wat rustiger aan en nu is het voorlopig wel even welletjes. Blijf wel lurken hoor maar de drang naar de jacht is enorm afgenomen.
Dank je wel en veel plezier met deze fantastische hobby!
Ik herinner me nog dat je je eerste GS destijds bij mij kwam afhalen. Er zit wat tijd tussen.
Daâs niet alleen een bekend verhaal voor/met jou maar heel herkenbaar voor sommige GS-sen en GS-liefhebbers. Het duurt soms even, maar als je dan eenmaal toehapt is het ook goed.
Ik heb ongeveer twee jaar over mijn âTojiâ gedaan.