Laat je Grand Seiko zien VIII

Exact mijn gedachte. Past de Eichi 2? Ja. Maar is dit de beste maat voor dit horloge? Voor mij eerlijk gezegd niet.

Hieronder een link naar een vergelijk tussen de Eichi 1 (35mm) en de Eichi 2 (een vrij groot ogende 39mm). Als ze er ooit met een Eichi 3 tussenin gaan zitten, krijg ik zweethandjes van hebberigheid.

3 likes

Het wordt tijd voor een bekentenis beste mede GS liefhebbers
 :hugs:

Ik heb een aantal Grand Seikos gehad en vond ze stuk voor stuk altijd weer fantastisch maar met name om door een loupe te bekijken. :nerd_face: Zonder loupe echter, was voor mij de magie er helaas steeds snel weer af. :pensive: En aangezien men mij met loupe toch als wat zonderling begon te bestempelen, enfin u raad het al
 :wave:

Één uitvoering bleef me echter altijd nog op het netvlies maar door voornoemde situatie durfde ik het niet meer aan. :sweat_smile: Ik heb hem meermaals bekeken, onrustige nachten gehad, vaak overwogen, externe mentale hulp ingeschakeld (:mask:) maar hoewel mijn aarzelingen in deze meestal max. 5-10 seconden duren, liet ik hem toch steeds weer liggen. :blush:

Tot gisteren, beste liefhebbers, tot gisteren! :tada:

Met hartelijke dank aan een uiterst vriendelijke mede liefhebber en een uiterst fijne horloge dealer bij wie ik (als vanouds) in de laat avondlijke uren nog even op de koffie mocht, presenteer ik heel tevreden mijn laatste GS! :ok_hand:

En jazeker, met dit horloge hoop ik gezond nog heel oud te mogen worden. :pray::slightly_smiling_face:

59 likes

Gefeliciteerd met je mooie GS!

Ik hoop het met je mee.

TĂșĂșrlijk :grinning_face_with_smiling_eyes::wink:

2 likes

Deze is echt prachtig @ThaPapper, blij dat hij bij een echte liefhebber terecht is gekomen :ok_hand:

5 likes

Dank je wel. :slightly_smiling_face::+1:

Dank je wel. :slightly_smiling_face::+1:

Dank je wel. :joy::+1:

Dank je wel Roel, erg blij! :tada:

3 likes

Prachtige GS! Gefeliciteerd. Mooi afsluiter van je horlogereis :lying_face: :sweat_smile:

1 like

Prachtige GS, helemaal in combinatie met die band :heart_eyes: Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Op zich is een witte wijzerplaat met dunne blauwe indices eenvoudig. Maar toch komt de Eichi II in het echt compleet anders op mij over dan een willekeurig ander horloge met een witte wijzerplaat met dunne blauwe indices.

Ik denk dat het door de porceleinen wijzerplaat en de handgeschilderde indices en merknaam komt. Je ziet de ‘glow’ in de wijzerplaat, de indices lichten door het porcelein heen.

Klik deze foto maar eens groot op, dan zie je het handwerk en de blauwe gloed:

Maar ja, de prijs. Alhoewel ik nog steeds vind dat dit horloge een relatief koopje is.

Of deze waar je het logo op een porceleinen wit melkbadje ziet drijven. Heel anders dan een gedrukt logo op een normale witte wijzerplaat:

8 likes

Het is een prachtstuk! 1 van de mooiste GS’en die ik al gehad heb tot nu toe :ok_hand::blush:

3 likes

Dank je wel, ga m’n uiterste best er voor doen en het voelt alvast prima. :smiley::+1:

Dank je wel en betreft de band: wie wat (lees alles :blush:) bewaard, die heeft wat. :smiley::+1:

Dank je wel, uiterst vriendelijke mede liefhebber! :pray::grinning:

4 likes

Dat klinkt als een weloverwogen aanschaf!
Volgens mij heb ik al een hele tijd geen NA van je gezien.

Veel plezier er van!

3 likes

Uiteindelijk wel ja en het voelt erg goed. :slightly_smiling_face: Ik doe het idd al een tijd wat rustiger aan en nu is het voorlopig wel even welletjes. Blijf wel lurken hoor maar de drang naar de jacht is enorm afgenomen. :relieved:

Dank je wel en veel plezier met deze fantastische hobby! :tada:

4 likes

En wat voor een! Prachtig hoor, heel veel plezier ermee!

1 like

Inderdaad één van de mooiste.

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst :heart_eyes:!

En wij hopen dit met je mee! Dat je maar mooie herinneringen met dit horloge mag delen!

1 like

Dank je wel, het feest is al volop bezig. :smiley::tada:

Wel hĂš, helemaal met je eens. :heart_eyes::+1:

Dank je wel. :smiley::+1:

Dank je wel en ik wens dat iedereen. :pray::+1:

1 like

Zo. Da’s nog eens een super horloge. Uiteraard een GS. Fantastische wijzerplaat met mes scherpe wijzers!
Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Dank je wel, het plezier is al volop bezig en inderdaad weer fantastisch gemaakt hĂš. :heart_eyes::+1:

1 like

Gefeliciteerd Christiaan!

Ik herinner me nog dat je je eerste GS destijds bij mij kwam afhalen. Er zit wat tijd tussen. :smiley:

Da’s niet alleen een bekend verhaal voor/met jou :sunglasses: maar heel herkenbaar voor sommige GS-sen en GS-liefhebbers. Het duurt soms even, maar als je dan eenmaal toehapt is het ook goed. :+1:

Ik heb ongeveer twee jaar over mijn “Toji” gedaan. :point_down:

1 like

Goedemorgen GS-vrienden.

Wat een schoonheid is dit toch.

Met “mercedes-wijzers”. :thinking: Oh, dat betekent wat anders?

17 likes