Laat je Grand Seiko zien VIII

Iets boven mijn budget, helaas.

Wat ik niet begrijp aan Grand Seiko is dat ze zo veel aandacht besteden aan afwerking van kast en wijzerplaat en het dan presteren om een datum op 4 te zetten.
Mijn keuze valt daarom op de eerste.

2 likes

Goed argument, was me wel opgevallen maar niet echt bewust.

1 like

Beeld je het volgende eens in:

Datum op 3 met kroon op 4

Zo bestaan er toch honderden horloges.
Dat valt minder op dan een datum op 4, die dan ook nog schuin staat.
Op mijn Sinn 556a staat de datum ook niet op 3, maar hij staat wel horizontaal. Een elegante oplossing vind ik.

Ik denk wel dat de sbge201 700 euro meer waard is. Het is een complexer horloge. Maar ik zou zelf toch voor de sbgm001 kiezen. Want:

• double logo, altijd goed
  • alhoewel ik zelf met mijn 16,5cm pols een sbga231 draag die ook 44mm is, heb ik het idee dat de 44mm van de sbge201 nog wat groter valt
  • ik houd van een datum op 3
  • de sbgm001 heeft denk ik ook gewoon 72uur power reserve
  • maar spring drive en de saffier bezel zijn wel heel gaaf, draait die ook? Die van de sbgm001 lijkt vast te zitten?

Ga je voor safe dan zou ik de sbgm001 nemen. Neem je een sprong in het diepe dan de sbge201. Misschien grijpt hij je helemaal, de kastvorm is ook lekker, dan is het denk een fantastisch horloge. Maar het is een risico. De sbgm001 kan denk ik altijd, die is gewoon top met zijn formaat en styling.

Maar de sbge201 is wat gedurfder. En risicovoller in styling en formaat. Zoals je zelf ook al aangaf. Maar is hij 700 euro meer waard? Ik denk het wel. Alleen of het de betere keuze is?

1 like

Ik kan zo snel niet de lug to lug van de SBGM001 vinden maar de 50,7 van de SBGE201 is wel echt heel fors, zeker als je pols maar 16,5cm is.

Zonder twijfel zou ik voor de SBGM gaan, erg mooi en denk dat een 50,7 l2t te groot is en je dat gaat tegen staan.

Ik heb zelf 17,5cm pols en vind een lug to lug van de Speedmaster (47,2) Al vrij aardig aan de maat.

2 likes

Ik vind zelf de 001 mooier. Kan je alleen maar adviseren te passen. Succes.

1 like

Smaken verschillen dan. Ik vind het strak staan dat de datum in lijn met de kroon is

3 likes

Bedankt voor de reacties.

Het is deze geworden.

34 likes

Goede keuze :ok_hand::+1:

1 like

Gefeliciteerd, ik vind hem echt waanzinnig mooi! Verkies deze boven mijn eigen SBGN029 als ik hem voordien had gekend.

Geniet er van!

1 like

Gefeliciteerd. Altijd goed om een double-logo GS erbij te hebben op het forum. En de kleurencombinatie van staal, zwart en rode accenten is ook erg mooi.

1 like

Dubbel logo, wijzers zonder lume, mooie maat… uitstekende keuze dus, geniet ervan! :+1:

Hier ook zonet gewisseld naar mijn GMT, quartz weliswaar :blush:

18 likes

Heel leuk. Lijkt me ook dat het horloge lekker dun is voor een GS met GMT.

1 like

Geen 44 mm nemen

1 like

Fantastisch mooi

1 like

Bedankt allemaal!

Hier nog een foto van het horloge, nog niet aan mijn pols 🥲🤓

21 likes

17 likes

Heel mooi.

1 like