Nog even hier op terugkomend. Van bewegende beelden - zeker in natuurlijk licht - krijg je vaak een veel beter idee dan van foto’s. Zo zat ik vandaag deze review van een Credor GCBE995 (met enkele imperfecties na een service beurt) te kijken.
Vanaf 9min50sec zie je wat beelden in de buitenlucht, en komt de wijzerplaat veel beter tot zijn recht dan in de hele review daarvoor.
Inderdaad, dat geeft een beter beeld. Het blijft toch lastig om horloges realistisch in beeld te krijgen. De afmetingen, het materiaal, de afwerking - pas als je ze vast hebt komt het echt tot leven.
Soms ziet iets er op foto’s goed uit, en in het echt nog beter, maar ook zeker het tegenovergestelde waarbij ik toch teleurgesteld was.
De Seiko double logo voorzien van een andere strap, en ik moet eerlijk bekennen: dit is echt een van mijn favoriete horloges. Zag zojuist dezelfde variant, maar dan op staal en mét datum… dus misschien komt het zusje/broertje er wel bij.
Ik ben aan het twijfelen en heb jullie hulp nodig.
Ik sta kort voor de aanschaf van een GS. Op het moment heb ik 2 opties die voor mij in aanmerking komen. Als eerste de SBGM001, de allereerste GMT van GS en als tweede de SGBE201.
Beide super mooie horloges maar mijn voorkeur gaat naar de SGBE201. Mooie Sapphire bezel, Spingdrive, lume en de mooiere band maar……… waar ik mijn twijfel over heb is de 44mm diameter!
Dan de SBGM001, mooie maat met 39mm, automaat (maar geen spingdrive), minder mooie bezel, band minder mooi, geen lume maar super mooi afgewerkt en de eerste GMT van GS.
Prijsverschil voor gebruikte exemplaren ongeveer 700€ in het voordeel van de SBGM001.
Moet ik de keuze laten vallen op de SBGM001 vanwege de maat en het prijsverschil of toch gaan voor de SBGE201 en daardoor vanwege de maat misschien niet gelukkig mee worden?
Ik kan ze helaas voor aanschaf niet passen.
Wat zijn jullie ervaringen met de 44mm en Spingdrive en eventueel met de SBGM001 en zijn 39mm? Maak ik mij terecht of onterecht zorgen over de 44mm. Is de SBGE201 vanwege springdrive, lume en sapphire bezel 700€ meer waard ?