Laat je Grand Seiko zien VIII

Een mooie verklaring!

2 likes

Toen ik dit las, zag ik een horloge van mijn vrouw op de salontafel liggen. Een Seiko die geproduceerd is in 1976. Dit kennen ze bij Seiko dus al wat langer.Uploaden: IMG_1304.jpeg…

1 like

Yes zeker weten, niet nieuw maar wel de reden waarom ze dit soort sluitingen hebben wellicht

4 likes

Goeie keuze. Gefeliciteerd en welkom bij de club! :wink:

1 like

Vanaf vandaag draag ik eindelijk de SBGW295 en wel op een zwart ostrich nubuck bandje van Delugs. Van @vierport een mooie GS gesp erbij gescoord - de (te lange) bandjes en de (te dikke) titanium vlindersluiting van Grand Seiko blijven in de doos. Heel blij mee zo!

36 likes

Prachtig! :heart_eyes: Gefeliciteerd man!

1 like

Mooi ding en mooie band ook :ok_hand:

1 like

Op vakantie een sport horloge. Eerder vandaag.

23 likes

Op een nieuwe Fluco, wat vriendelijker geprijsd dan Molequin, wel net zo soepel en mooi

13 likes

Prachtig horloge. Staat je goed! Van harte.

2 likes

Gaaf bandje. En vooral een waanzinnig horloge :ok_hand:

2 likes

Bedankt! Ik probeerde net even een foto van de indices in direct zonlicht te maken. Zie het teleurstellende resultaat hieronder. Deze GS is met zijn diepzwarte lak en indices van goudpoeder extreem lastig te fotograferen.

Ik ben ook erg blij met het formaat (en gewicht). Toch significant kleiner en dunner (en ook lichter) dan mijn skyflake SBGA407, wat me zeer goed bevalt. Een diameter van zo’n 37/38mm (uiteraard ook afhankelijk van lunette, wijzerplaat, kleur, lug to lug, etc.) en een dikte van niet (veel) meer dan een centimeter is echt perfect voor mij. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor mijn Kurono Toki (die mijn vriendin min of meer heeft opgeëist inmiddels).

Ik denk echt dat ik niet groter/dikker meer wil (al ga ik mijn huidige collectie er niet voor weg doen). Dat geldt helaas ook voor de Eichi 2 (al is dat niet goed te zien op onderstaande foto). Een pracht van een horloge, maar echt nét iets te fors/aanwezig voor mijn smaak (ook vanwege het goud en de prachtige, maar vrij grote en spierwitte wijzerplaat). Dat vond ik bij het passen gelijk al (en ik droeg die dag een toch niet insignificante Sinn U50) en ik ben in dat aspect sindsdien nog wat meedogenlozer geworden, denk ik.

21 likes

Ik vind deze 38mm the first series ook een hele mooie maat. Ook niet te dun. Juist heel goed draagbaar.

1 like

Wat voor GS geldt - dat je ze in het echt moet zien, geldt vermoedelijk al helemaal voor de Eichi? Ik vind 'm meestal niet echt lekker op foto’s staan, ondanks dat het design me wel aanspreekt.

2 likes

Wat een prachtig horloge en perfecte bijpassende band. Gefeliciteerd :partying_face:
LE van 500 stuks, toch?

2 likes

Prachtig

Maar ik baal dat er géén fijnafstelling op de gesp is

1 like

Dat is soms onhandig inderdaad. Bij mij past het precies, maar voor warme dagen eigenlijk net iets te strak. Een halve erbij is veel te los.
Daarom draag ik bijna al m’n horloges in de zomer met een MN strap van Erika.
Wat mij betreft het meest comfortabel.

1 like

Erika strap, niet eerder van gehoord

Leder ?

Nee, stretch stof. MN strap, vernoemde naar de Franse Marine Nationale en de stretch stof die parachutisten gebruiken. Zie meer op https://erikasoriginals.com/ en MN straps only

1 like