Heel mooi. Maatvoering is ook best goed, veel beter dan de andere optie.
Ja, dat klopt. Ik vind wel dat de horloges op de foto er altijd groter uitzien om de pols dan in het echt.
Ik heb vroegen een Explorer II gehad en daarvan vond ik de proporties tussen bezel en wijzerplaat niet kloppen. Het horloge leek veel kleiner. Bij deze heb ik dat in iedergeval niet.
Zijaanzicht van de SBGW295 (‘The First’ case) en de SBGA407 skyflake (Spring Drive ‘Elegance’ case). Met dragen lijkt het verschil (nog) groter dan op de foto.
De oplettende lezer ziet in de zaratsu een leeg kledingrek, een meubelstuk, en de opgevouwen was op een bureaustoel
Ziet er top uit! Gefeliciteerd!
The first is veel rechter dan de wat bollige elegance lijn vind ik altijd. Inderdaad een groot verschil.
Ligt gebold glas van mijn SBGM001 maakt het nog veel mooier voor mij. Ik haat vlak glas.
Hier is de zon weg
Er zijn weinig topics hier waar ik zoals hier eigenlijk vrijwel gegarandeerd enthousiast wordt van wat ik er tegenkom.
Dit is weer een prachtig voorbeeld
Proficiat! Mooie GS en staat je goed om de pols
Erg coole NA!
Uitstraling zit mooi op het snijvlak van avontuurlijk maar toch elegant/verfijnd
aan de ‘onderkant’ schijnt de zon altijd
Welke G.S is dit?
Dit is de SBGV011, een kwarts heruitgave voor het vijftigjarig bestaan van de GS Self-Dater uit 1964.
De Self-Dater was het tweede model dat Grand Seiko heeft uitgegeven, en was voorzien van datum-functie en een hogere waterdichtheid. Leuk detail is de ‘W’ op de kroon, die aanduidde dat het horloge waterdicht was. Op de heruitgave hebben ze dit getrouw overgenomen. Naast dit model bracht GS in 2014 ook nog de SBGV009 uit, met een grijze plaat. Misschien nog wel een getrouwere uitgave van het origineel. De 57GS kast is maar sporadisch door Grand Seiko gebruikt, in 2014 ook nog bij enkele Spring-Drive modellen:
En wat geschiedenis op de website van Grand Seiko zelf:
Dit horloge kwam trouwens ook op een stalen band, dat vermelden ze in de meeste recensies niet
Bedankt voor je uitgebreide info:ok_hand:vind hem zeer geslaagd, deze G.S heeft mijn interesse de silver dail is ook stunning.
- haal het horloge van je pols
- plaats het ergens zodat je voor je gevoel fijne belichting hebt, het liefst niet volle bak direct zonlicht, daar wordt geen enkele foto mooi van
- neem de moeite om je camera of telefoon met twee handen vast te pakken
- Klik!
Prachtig horloge. Dat verdient een mooie foto.
Laat me het omdraaien: waarom niet?
Voor de kleine pols is de quartz GMT direct de meest draagbare optie, want hij is nooit 12mm dik. Ik mis quartz als ik iets draagbaars wil hebben, en mijn pols isal 2 cm breder dan de jouwe.
Laatst heb ik de nieuwe Tentagraph kunnen passen. Op papier te groot. In de praktijk gaat het nog wel, ook omdat het titanium is en lekker draagt.
Bijzonder mooie wijzerplaat en het geheel is mooi in balans, voor mij veel mooier dan de Spring Drive chrono’s.
Foto van Instagram, van Kristian Haagen.
De keuze is al gemaakt , de beste keus in mijn optiek. Ben het met je eens dat quartz heerlijk draagt maar mijn voorkeur gaat ook uit naar een automaat, ik zou mijn quartz er zo voor inruilen maar volgens mij zijn ze niet zo makkelijk te vinden.
Met 13,2mm een prima dikte beter dan zijn grote broer de SBGM245 met 14,4mm