Matige afbeeldingen. Als je de GS fans een beetje kent zijn de getoonde afbeeldingen onmogelijk om een gefundeerde keuze te kunnen maken.
Ik stemde op de Milgauss
Snap GMT’s niet zo. Het valt me op dat Grand Seiko er wel veel in de collectie heeft.
Is er hier een verklaring voor?
ik stemde op de GMT, snap Milgausses niet zo, niet zo raar dat je die bij GS amper ziet, lelijke bandaanzet ook…
Dat is een betere foto . Maar je kunt nog steeds dat gouden randje niet zien.
Ja inderdaad. Het zitten inderdaad veel GMTs in de collectie. Geen idee waarom dat zo is. Voor mij draagt het horloge vooral heel erg goed en vind ik de indices net iets mooier.
Ik heb op de millgrauss (snap je em? Grauss als combinatie van Gauss en Grand Seiko) gestemd. De Kastvorm is uniek en mooi. Gmt komt als complicatie veel vaker voor, zo ook heel regelmatig bij GS…
Ik vind de milgrauss prachtig. Maar het formaat en het gewicht weerhouden me om er een te kopen. Mijn sbga231 duiker is van titanium, en dat scheelt veel grammen op een borrel.
Inderdaad, 39mm. Maar het is wel een grote 39mm en hij lijkt ook dikker dan hij is. Het voelt wel als een echte onverwoestbare beater. Misschien wel DE GS beater.
Amusicar heeft het volgens mij ook over de automaat variant. Die is nog wat dikker er zwaarder
Ja klopt. Ik had het over de automaat. Omdat het ging over de milgauss. En 1000 gauss is 80.000 A/m. En dat heeft de automaat met zijn dubbele kast. De quartz heeft 40.000 A/m, dus een halve milgauss
Ik wil een Grand Seiko boek voor de mooi denk ik. Ik heb deze gezien: https://www.ebay.com/itm/314723091339
Blijkbaar alleen in Japan uitgegeven. Iemand enig idee of deze in Nederland te krijgen is ergens?
Ik heb dit boek. Niet in Nederland uitgegeven. Volgens mij alleen uitgegeven voor leden van de GS9 club Japan. Daarom alleen in het Japans en Engels te krijgen. Mooi fotomateriaal overigens
Ahh dus het bestaat ook in het Engels? Eens kijken of ik dat vinden.
Dat wist ik niet!
Ik zou de GMT kiezen. Met de nieuwere versie van de demigauss was het een moeilijkere keuze geweest voor mij. Die heeft een wat cleanere wijzerplaat.
Maar volgens mij had je in een ander topic geschreven dat je beide nu hebt, en er maar één wilt houden. En dan zou ik het horloge dat je het minst draagt wegdoen, simpel.
Ik dus ook niet!
Gewoon, omdat ik de camera bij de hand had met de macro lens.
Dus maar even uit het handje en even niet gelet op de belichting.
Wel in volle zon.
Deze maar even niet.
Het wordt steeds gekker!
Wat een foto’s
Dat is wel echt ongelovelijk mooi hoor. Zowel het horloge als de foto.