koetsjh
2 februari 2023 om 11:50
732
Zeker, de meeste foto’s, zeker onderweg maak ik met telefoon. Prima te doen.
Voor wat meer detail en macro’s vind ik een camera flexibeler, je kunt er dan wel meer uithalen.
Ik was toch bezig, even een vergelijk met standaard instellingen (alles automatisch) van alle drie de devices en exact dezelfde lichtomstandigheden.
iPhone SE
Nokia X20
Panasonic LX100-II
16 likes
koetsjh
2 februari 2023 om 11:54
733
Zoiets ja. Meer om de subtiliteit van het logo en de zichtbaarheid van het uurwerk wat weg te halen.
2 likes
Ah eat een verschillen, ik heb alleen de 13pro iPhone met redelijk goede camera
2 likes
daffie
2 februari 2023 om 13:13
735
@koetsjh Ah de GS die laat zich altijd moeilijk vangen.
Hier mijn beroerde poging van zojuist binnenshuis…je hebt er namelijk eigenlijk vol zonlicht voor nodig.
Zoals m’n voorgaande SBGA375…
En nog een paar macro’s geschoten met m’n iPhone 13 Pro @anon80412769EV Echt niet verkeerd wat die telefoon eruit weet te halen.
21 likes
Bandje erop, nu valt de grote ruimte tussen lugholes en kast wel op idd!
7 likes
Ik denk dat ik de indices van de 295 niet ‘dik’ genoeg vind:
4 likes
Je bedoelt dat de markers wat smal zijn tov de dikke wijzers, in het bijzonder de uurwijzer?
Ik zal dat ook maar in mijn hoofd steken als excuus om hem niet meer te willen, naast de prijs natuurlijk
1 like
nooit opgemerkt dat er iets in de case back zat…
1 like
Ik vind die index/wijzer/plaat verhouding beter bij de versies met metalen indices.
1 like
koetsjh
2 februari 2023 om 18:47
742
Nog maar even bij het hele schaarse licht van een flauwe straatlantaarn, de “lume” van GS.
11 likes
Suede helpt daarbij, is wat meer fluffy en vult beter, of ander grof leder
2 likes
Dstout
2 februari 2023 om 19:25
744
Fraai! Welke ref. is dit?
Haha, nee dat heb ik niet voor niets niet gedaan Alhoewel hij er op deze foto’s heel mooi uitziet. Maar er waren teveel foto’s te vinden met een matige uitstraling van de wijzerplaat.
2 likes
deuxani
2 februari 2023 om 20:39
749
Ja het verbaasde me dat een Tropic gewoon goed werkt op een Grand Seiko. Dus gewoon doen
Bij Strapcode heb ik ze vandaan.
15 likes
Tweedehands voor 12.5 valt het alleszins mee, vind ik (voor dat bedrag stond er laatst één te koop in Nederland). De nieuwprijs was belachelijk hoog.
1 like