Laat je Grand Seiko zien VIII

Kan indd best, maar helaas geen grijs dus twijfel of ik blauw of wit iets vind. Op de 231 staat tropic ook prima zo te zien

10 likes

Lijkt mij ook wel iets om eens te proberen.

Helaas zit ik met onhandige 21mm lugs
:see_no_evil:

1 like

Ziet er zo goed uit, maar denk dat ze echt te dun zijn voor die kast. Ik verwacht dat het er vanuit een ander perspectief vreemd uit ziet. Dan zie je waarschijnlijk een groot stuk van de kast tussen de lugs.

1 like

En een schitterend horloge

1 like

Ik vind de "opstaande"randjes een beetje afdoen aan de elegante/strakke vormen van de GS kasten.

1 like

Ik heb een 20mm tropic liggen in zwart. Zal m eens erop zetten voor het aanzicht.

1 like

Tropic is echt mijn meest favoriete band in de zomer.

2 likes

Gister een SBGK009 gepast.
Had hem eerst goed bekeken op YT en was verliefd!

Dus naar de juwelier en passen, dat viel tegen
.
Schitterend horloge maar ‘in het echt’ heel klein, voor mij althans

Op beelden die ik had gezien zag de band er in verhouding tot de arm waar ie op zat er dik en robuust uit. Ik denk dat dat dan dunne polsjes zijn geweest. Bij mij op m’n polsen stond ie niet goed vond ik

Ik heb dit met meer meer horloges, alles <41mm vind ik als een soort van Disney kinderhorloge overkomen op mijn pols. (Daarom ook erg blij met de Astron serie 1 subdial!)

Wel een hele mooie klok en super soepele band!

9 likes

Mooi horloge, maar ben het met je eens! Waar normaliter een horloge al groter lijkt op de foto, lijkt dit echt klein. Scheelt weer een paar euro’s joh :grinning:

2 likes

Klopt. @Hans en ik hadden beiden contact. Beiden uiteindelijk niet doorgepakt (toch niet willen) of kunnen pakken (al weg). Het was een bijzonder horloge denk ik. Maar de foto’s van dit model waren me te wisselend. En een interieurontwerper zei ooit tegen mij: “Groen kost poen”. Met andere woorden: “Groen is leuk, maar je wilt te snel weer wat anders.”

1 like

Hier ook. Vaak om een Oris 65 geslingerd. Heerlijke bandjes.

1 like

Ja idd. En geldt voor alle GS’en vrees ik. En ga er dan ook maar niet tóch een kopen en hopen dat het wel went. Idem met de Breitling Avenger waar ik mee bezig ben/was. Niet geschikt voor mijn schijnbaar dikker dan gemiddelde polsen

Ja dat is echt té klein voor jouw (en mijn) pols. Had je 'm meegenomen als de fit goed was geweest? :grin:

Ps wij hebben dezelfde pols en ik merk dat mijn 42mm GS gewoon perfect is. Draagt namelijk net ietsje compacter. Mede door de L2L van <50mm. Prachtig in balans.

Misschien eens op zoek gaan naar een 42mm?

1 like

Jij vindt 2.000 euro al teveel “voor een Seiko” zei je. Maar ik zie dat je mentaal al op bent geschoven naar 8.400 euro? Deze staat bij jouw polsen inderdaad als een 35mm bij iemand anders. Ik heb je al gezegd dat je met zulke polsen gewoon mijn sbga231 moet overnemen :slight_smile: Met 44mm zal die op jouw pols staan als een 40mm!

2 likes

Tijd om eens een 44mm om te slingeren

17 likes

Wellicht zoals daffie zegt eens kijken naar een 42mm. Met zulke polsen passen andere merken weer perfect. IWC of Fortis hebben echt mooie modellen waar ik weer niets te zoeken heb

2 likes

Twijfel gevalletje. Vanwege prijs, geen grote secondewijzer (imho dé reden voor Springdrive te kiezen!) en geen automaat. Al is dat laatste wellicht geen probleem als je iedere ochtend even opdraait en daar ook de power reserve indicator voor hebt).
Prijs was denk ik ook nog wel goed gekomen, ik kreeg het gevoel dat er wel een behoorlijke korting vanaf kon.

Oke, goed te weten. Mijn pols is zo’n 22/23 cm omtrek. Die van jou?

Ja, blijf ook wel met een schuin oog kijken, maar zit nog echt een beetje met het gevoel van een beetje scheve verhouding in mijn “horloge aankoop driehoek” (prijs/uiterlijk/pasvorm) waarbij ik pas toesla als ik redelijk in het midden zit met m’n gevoel.
Ik blijf er een beetje mee zitten dat ik de GS zoveel op de quartz GS modellen vind lijken en soms zelfs op echt hele goedkope Seiko’s
 Dat valt niet goed in de driekhoek.

De Springdrive blijft me wel heel erg fascineren in ieder geval. Ben ook een beetje naar de duiker SBGA229 aan het kijken, maar ook daar nog niet de klik
 én nog niet in het echt gezien, dus wellicht ook te klein.

1 like

Klopt en dat gevoel is er nog steeds, sorry maar ga er niet over liegen. Voor mijn gevoel is 4k meer betalen voor techniek en het feit dat ik ‘weet’ dat het een GS het (nog) niet waard

Ik zag ook een YT review van de SBGA229 waarin reviewer aangaf dat de listprijs wellicht te hoog was en 3.5-4k een goede prijs zou zijn. En daar neig ik ook meer na eerlijk gezegd en dan nog

1 like

Absoluut
mijn gevoel ook.

Ik zit op zo’n 20cm. Jij zou dan ook zoals @amusicar zegt naar een 44 kunnen kijken. De SBGA229 die je noemt is tof. Ik zou dan voor de 231 van @amusicar gaan
in Ti lijkt mij een top combi om het gewicht enigzins binnen de perken te houden.

Dat moet goed zijn zeker bij dit soort bedragen. Maar het is iig ook een journey ernaartoe. Het moet gaan leven en hoe meer je (irl) ziet en hoe meer je in de techniek en geschiedenis duikt van GS, hoe meer je het gaat waarderen
als het goed is. :wink: En zo niet
dan is het blijkbaar niet voor jou. Ook dikke prima.

Ps mocht je in de buurt van Den Haag zijn dan mag je altijd even bakkie komen doen en mijn 42mm GS besnuffelen. :+1:

2 likes

Had al even met hem gespard, maar Ti is niet mijn ding in banden. En gewicht vind ik niet zo erg, zolang het horloge goed past, niet te los en niet te vast.

Ik kom niet zo vaak in Den Haag, maar als ik weet dat ik erheen ga PM ik je en spreken we af!

1 like