Laat je Grand Seiko zien VIII

Er is altijd wel iemand te vinden die dat soort dingen vindt. Daarmee zou een van de meer uitgebreide en complexere spring drive horloges dan juist ineens een van de goedkoopste moeten worden. Dat gaat niet gebeuren. De list price van de huidige stalen versie is 6500 euro, die van de titanium is 8000 euro.

Tsja ik ben in de minderheid en vind dat het prima staat. We zijn de laatste 15 jaar een beetje geconditioneerd dat wijzerplaten ‘polsbedekkend’ moeten zijn en dat, zolang de lugs niet over je polsen heen hangen, groter beter is.

Ik heb zelf geen dikke polsen, maar kan volgens bovenstaande maatstaven makkelijk 40-42mm horloges dragen. Nu ik regelmatig een ranke Kurono van 37mm draag, heeft dat bij mij echt de voorkeur. Ik ben blij dat de ‘trend’ na lange tijd weer wat lijkt te draaien. Niet omdat ik graag hetzelfde draag als anderen (eerlijk gezegd eerder het tegenovergestelde :grinning_face_with_smiling_eyes:), maar omdat het aanbod van nieuwe horloges voor mij nu beter wordt.

4 likes

De SBGV225G, kleur vd wijzerplaat is blauw…

9 likes

Mijne heeft trouwens een wel heel pover hologram achterop

7 likes

Een keer in de juiste hoek in zonlicht doen…zie je het logo veel duidelijker. :star_struck:

3 likes

Silver Sunburst…

15 likes

Weer even experimenteren met banden. Een crosspost.

17 likes

Dat bruin combineert best goed met de blauwe plaat! Oogt fris

1 like

Als je dat gevoel hebt is gs niet het merk voor jou en moet je doorselecteren.
Overigens heb ik dat gevoel bij alle horloges boven de €700,-
Wanneer je het rationeel gaat bekijken is dat al eigenlijk zot, daarom is het een hobby.

2 likes

Ik had exact hetzelfde gevoel bij het passen van een aantal Grand Seiko’s. Op foto’s en YT lijkt het dan groot, maar in het echt bleef er weinig van over. Ik heb geeneens bovenmatig grote polsen, maar alles kleiner dan 42mm vind ik zelf niet passen op m’n pols. Maar zoals bij zoveel zaken is dit uiterst subjectief.

1 like

Dit is de grijze: https://www.strapcode.com/products/strapcode-watch-bands-le-ru-fkm05h-pbu66-xx?_pos=7&_sid=5db94fec7&_ss=r

In het echt is die wat lichter dan op de product shots.

Oh ja, 21mm is een onhandige maat met veel rubber straps. Eigenlijk moet je eens een van 20 en een van 22 bestellen en kijken of een van de twee alsnog mooi staat. Ik heb wel eens een 22mm bandje op een 20mm lug width gekregen, maar dat was leer :laughing: Als je twee Tropics via Amazon of Ali besteld, kan je experimenteren voor weinig geld.

No problemo, iedereen heeft een andere smaak. En zo dacht ik er vroeger ook altijd over trouwens. Wat mij opvalt is dat op een rubber band met textuur de polishing en brushing van de White Birch er veel meer uit springt. Daarnaast zorgt het voor wat meer contrast en het maakt hem wat sportiever meteen. Het leuk voor de afwisseling. Soms op bracelet, dan op rubber, op leer of suède, etc.

14 likes

Blackpolishing, fotogenieke horloges en gewoon een beautyhorloge, een toevalstrefferfoto. Gewoon omdat het kan. :heart_eyes:

19 likes

wat is dit voor band (merk etc?)

1 like

Eh, soort merkenschennis, een suèdeband van Meistersinger. Eigenlijk 20mm maar zo soepel dat het (op de pols zeker) niet opvalt.

2 likes

vind het grove van suede mooi in combinatie met het polijstwerk van GS :ok_hand:

3 likes

Nog even over die SBGW295. Het viel me op dat er op de kroon alleen een S staat en geen GS. Weet iemand waarom?

1 like

Dat is historisch correct. Blijkbaar had de eerste GS, the first waar dit een reissue van is, dat ook.

Alle andere reissues hebben ook alleen een S. Mijn sbgw253 ook.

3 likes

Nou, wat doe je als je laat van visite thuiskomt? Juist, eh, nog maar eentje omdat toevallig de reflecties bij dit licht zo mooi zijn.

32 likes

Super mooi @koetsjh

1 like

Subliem! Echt heel mooi!

1 like