Cross post: GMT bewijst zijn dienst in Dallas
Een crosspost voor de mensen die nooit in het vintage deel komen…
Vandaag mijn high beat 4520 weer eens om de pols. Wat een klasse horloge is dit! Bescheiden van formaat, maar zo verfijnd.
Die is dan ook wel erg mooi! Ook erg mooie foto’s erbij en die band staat er zomaar ook nog goed bij!
Prachtig Erik. Ik heb altijd de stalen band erom gehad omdat ik dacht dat andere niet mooi zouden staan.
Maar nu ik dit zie……
Hij weet het ook wel te presenteren hé
Prachtige foto’s @Erik11 ! Het is telkens smullen als je GS passeert
Bedankt Hans! Met een andere band krijg je wat meer contrast en juist dat komt de plaat zo ten goede vind ik zelf.
Je moet een beetje je best doen om deze plaat een beetje goed op de foto te krijgen
Thanks Jasper!
Ook eens aan het kijken naar een mooie band voor m’n SBGR099. Lijkt mij leuk om af te wisselen met staal.
De kleur kiezen wordt misschien een kleine opgave want niet alles kleurt bij een lichte zilver wijzerplaat. En het formaat van 21mm is een beperking. Dikte is ook belangrijk punt…
Maar inmiddels wel al iets gevonden bij Molequin en Bulang&Sons. Prijs rond eur 100. Edit : Molequin valt af…te dun voor mijn GS.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ook eventueel andere ideeën vwb kleur. Alvast dank voor het meedenken
De GS in kwestie…
Die onderste band heb ik ook en is erg prettig. Het suede geeft wat contrast. Is overigens dezelfde band als die groene die ik op mijn GS heb.
Thx. Mooie band zo op jouw model. Lijkt mij wel wat…
Ps hoe dik is die band…ongeveer?
Molequin. Mooie bandjes, maar ik zou het niet doen. Ze zijn zo dun. Zeker op de sbgr gaat dat niet mooi staan.
Zag ook al een paar paar berichten terug een blauwe saffiano voorbijkomen op een 62GS.
Ga je spijt van krijgen.
Ik heb de Molequin Petrole in 19mm bandje is net 2.1mm dik. Die ligt dus stof te happen in een lade.
Ai…die vallen dan idd meteen af…te dun.
Thx.
Poll ook maar meteen de prullenbak in.
Moet ik straks even checken, maar hij is net wat dikker dan molequin bandjes dus valt goed tussen de kast qua dikte.
Ik werd getipt voor Monstraps. Nog geen ervaring mee. De standaard bandjes zijn iets dikker (2.5mm) dan die van Molequin, maar je kunt een custom order plaatsen. En kiezen voor 3mm of ook 3.5mm padded.
Daar heb ik besteld, dus even wachten. Over de kwaliteit kan ik dus nog niks zeggen.
Zien er goed uit. Benieuwd hoe ze zijn als je het spul binnen hebt.
Zo’n slate blue of grey zou prima staan op mijn GS vermoed ik.
@Erik11 Thx
Ik heb een Molequin suede petrole op een vintage Omega en een saffiano op een Nomos zitten, daarvoor zijn ze uitermate geschikt. Voor GS zijn ze veel te dun inderdaad.
21mm is een vervelende maat @daffie . Bulang & Sons heeft wel mooie opties. Delugs ook, maar die zijn dan weer duur met import en sommige zijn ook te dun / flexibel.
Ik heb vorig jaar eens een grijze 21mm Colareb Napoli op een SGBA415 gezet, dat vond ik wel mooi. Ze zijn nu in promotie, 49 euro excl verzending. Ik zoek er nog even een foto ervan terug