Laat je Grand Seiko zien VIII

Thx Jasper. Lijkt mij misschien iets aan de stugge kant deze. Het liefst heb ik iets super comfi zoals suede oid. Lastige maat is het zeker…een behoorlijke beperking.

1 like

Het probleem met super comfi bandjes is dat ze vaak flexibeler zijn en dan begin je horloge meer te draaien als hij wat zwaarder is. Een stuggere band is in het begin wat minder aangenaam, maar als die zich eens gezet heeft zit het wat stabieler. YMMV natuurlijk :wink:

De Colareb. Ik heb hem maar 1 dag om gehad, dus geen idee hoe die indraagt :sweat_smile:

Damn wat een prachtig horloge was dit toch. Waarom heb ik die ook alweer verkocht? :see_no_evil:

15 likes

:joy: Foto’s moeten we eigenlijk gewoon niet bewaren. Dat is gevaarlijk. :grin::see_no_evil:

Goed punt vwb de iets stuggere bandjes. :+1:

2 likes

Dit is die van bulang btw @daffie

10 likes

Mooi :ok_hand:

1 like

Verrassend mooi op die PO… misschien ook maar eens kopen :sweat_smile:

1 like

Een SBGY blijft toch kriebelen! De mooiste is misschien wel “door-en-door-GS” met de 44GS SBGY011… of toch nog snel een SBGY027 zentuin oppikken nu ze er nog zijn misschien?

Iemand een koopje doen? Mijn SBGA293 is beschikbaar voor een goed bod. Nieuw uit de stickers :joy:

Teveel moois in die SBGY reeks! Ik moet ze toch maar eens gaan passen :star_struck:

14 likes

De 011 wint dot altijd voor mij. Heeft deze de soringdrive meter op de achterzijde ook? Dat js zo tof!

Wát een GS schoonheid.

2 likes

Alle SBGY’s hebben de spring drive handwinder 9R31 met de PR op de achterkant. Top uurwerk dus :blush:

9 likes

Heel mooi. :joy:

16 likes

De SBGY009 is ook zeker een model om overheen te kijken! Misschien wel wat minder dressy dan de SBGY011 maar met een heel subtiel reliëf op de donkerblauwe wijzerplaat ook zeker een plaatje… :eyes:

10 likes

Er zit vast weer 1 of ander verhaal aan vast. Of het is gewoon een mooi hollands kantje? :laughing:

Die is inderdaad ook prachtig. Ik heb altijd wat schrik voor donkere sunbursts, in het kunstlicht komen die niet zo mooi tot hun recht. Maar hij staat zeker ook op het lijstje om eens te passen als ik de kans krijg :blush:

2 likes

Hier staan ook mooie bandjes tussen.
https://www.lic-leather.com/

1 like

Het zou mooi zijn als ze zoiets in 40mm zouden kunnen maken. Cool om een GMT Chronograph met Power Reserve te hebben.

6 likes

Inderdaad. Ik vind dit een hele mooie kastvorm. Echt een statement. De wijzerplaten vind ik tot nu toe wat te druk. Maar deze kastvorm in 40mm? Graag!

3 likes

Ja hè, ze zouden zelfs het Chronograph deel weg kunnen laten en gewoon de movement van de Mist Flake GMT in deze kastvorm stoppen en dan 40mm, dat zou wat zijn.

9 likes

Dank je. Staan een paar aardige nubuck’s tussen.

1 like

Ja! Deze graag. Kast vind ik persoonlijk veel spannender dan de SBGY027

1 like

Als je ze naast elkaar ziet, dan ziet de 027 er inderdaad maar “gewoontjes” uit. Maar ik heb de 007 al gepast en hij is ook gewoon heel erg mooi :blush: