Laat je Grand Seiko zien VIII

Lekker bezig!

1 like

Van het één kwam het ander… 🫢

Komt de SBGA van het forum?

Oef de spots doen die plaat geen eer aan… wat vond je ervan? :blush:

Iets vroeger vandaag, foto niet echt mooi gezien de vingerafdrukken en het stof, maar de sunburst zie je nu wel :slight_smile:

Van glanzend zwart naar een cocktail blauw. Heel veel variatie!

12 likes

Oef dat is ook wel heel mooi! Toch net dat specialer dan een “gewone” sunburst. Het 44GS verhaal begint onvermijdelijk te worden in mijn hoofd :joy:

2 likes

Passen kan geen kwaad Jasper! Je danst er al wat langer omheen.

:rofl:

Eigenlijk is de SBGY011 geen goed vergelijk met de SBGY027 (of andere in deze serie) toch? Naar mijn gevoel zijn de 44GS kasten sportiever door het hoekige ontwerp. Ik ben benieuwd hoe jij de 011 qua ‘draagstijl’ vergelijkt met de SBGA

1 like

Qua kast zijn ze inderdaad heel verschillend, maar verder zijn het beide wel dressy horloges met een twist. Bij de 011 zit de twist in de kast, bij de 027 zit het in de grijze wijzerplaat.

Ik denk dat beide uiteindelijk gewoon alledaagse horloges kunnen zijn, met een mooie casual strap erop. Ik heb een GS het liefst als een “netter horloge maar net niet te”. De SBGA293 past ook in dit straatje. En Spring Drive is ook een must, lekker precies en mooi robuust.

Maar ik zal wel eens tot in Antwerpen rijden als ik eens wat tijd over heb. Passen is weten he :blush:

2 likes

Ik herken wat je zegt! Door het reliëf op de wijzerplaat is deze sunburst toch een stuk mooier dan op bijvoorbeeld een egale wijzerplaat. :eyes:

1 like

Ok ik laat ‘m zien…

19 likes

Die wijzerplaat is zo mooi​:heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Dit prachtige horloge SBGA293 staat te koop, zie MP. Voor mijn pols net iets te groot, dus ik ga voor de kleinere ‘soortgelijke’ handopwinder SBGW231 zonder datumaanduiding.

13 likes

23 likes

Fotogenieke deskdiver…

19 likes

NA! Mijn eerste GS. Ik ben fan. Wat een dial.
Bandaanzet meet 20mm toch?

35 likes

Bandaanzet is 19 mm.

1 like

Fantastisch Koenv! Heb je de SBGA293 nog in het echt gezien? Waar heb je deze gekocht?

1 like

Thanks!
Bij van Willigen in Den Haag, heb er meerdere gepast.
Deze sprong er voor mij uit. Ze hadden de SBGA293 niet. Wel een met een vergelijkbare dial.

1 like

Van harte! Prachtig horloge.

1 like

25 likes