Laat je Grand Seiko zien VIII

Toch eens op zoek naar een minder formeel bandje….

24 likes

Molequin maakt mooi platte banden welke mooi matchen met de kast dikte.

Ps. Wat is dit toch een fraai horloge!

2 likes

Van harte gefeliciteerd! Groetjes van zijn broertje.

19 likes

Ik zou er inderdaad een Molequin opzetten. Ik kende het merk alleen van de foto’s, maar sinds ik er één bij de skyflake heb, ben ik wel om. Heerlijk soepel en niet te dik. :ok_hand:

Binnenkort ga ik er nog wat bestellen. :sweat_smile:

2 likes

Thanks! Nog tips qua bandjes?

1 like

Tsja, zoals gezegd. Molequin heeft prachtige bandjes.

Ik heb er momenteel ook een Meistersinger suède cognac bij. 20mm weliswaar, maar zo soepel dat dat niet opvalt. Wel rekening houden met gesp of vouwsluiting. Die is 16mm. Dus de Meistersinger is dan te breed. Ik gebruik daar een “gewone” seiko vouwsluiting van 18mm voor.

Verder ben ik nog aan het zoeken naar een donkerblauwe band met licht stiksel.

1 like

Bulang heeft ook vrij veel keuze in 19mm.

2 likes

Andere vraag. De stalen band van de SBGE269 zou moeten passen op de Skyflake. Zelfde kastvorm en diameter.
Maar… Een BOR band zoals voor de sbgw23x serie, ook 19mm lugwidth, maar 37mm kast. Weet iemand of dat gaat passen?

@vierport
@amusicar

Wellicht?

Het schijnt dat die bor band van de sbgw235 ook past op mijn 38mm sbgw253. Let op het verschil in typenummers. Het komt nauw. Maar er is ook de andere bor band van de sbgt241 (???) die dag/datum quartz. Ik meen dat @vierport mij ooit zei dat die anders was.

1 like

Heb de 293 ook gehad en nu ook gekozen voor de 231 handopwinder. Nog een paar weken wachten…

1 like

Deze nu binnen gekregen, basic springdrive

16 likes

Heel mooi :+1:

2 likes

Mooi, gefeliciteerd.
Basic en springdrive in dezelfde zin :thinking:

1 like

12 likes

Geen fancy wijzerplaat die verwijst naar iets uit een fruitoost, een jaargetijde of de reuk van iets van vroeger. Gewoon zwart.

2 likes

Klopt. Die van de sbgt heeft andere endlinks dan die van de sbgw. Die sbgt BOR band gaf een probleem in combi met de sbgy kasten. Ging niet lekker. Met dunnere pushpins uiteindelijk wel vast na heel veel geduld. Vaak ging er maar aan 1 kant de pushpin in het gaatje vd lug/ En bijna onmogelijk om het daarna weer los te krijgen.

@koetsjh Of een van de 2 BOR banden past op een grotere kast zoals de sbge/ sbga durf ik niet te zeggen. Lugs zijn sowieso dikker.

De 5 link stalen band vd sbge past in ieder geval op de skyfkake. Heb net even gekeken bij mijn sbga455. Is hetzelfde horloge als de skyflake maar dan met stalen band (endlink 811, zelfde als op een sbge269)

3 likes

Schiet me net te binnen dat ik wel een bor band op een sbgm235 heb gehad.
Ga het even opzoeken.

1 like

image

image

18 likes

Kijk, da’s zeker wel mooi!

Heb jij toevallig paraat welk typenummer band dit is? (En weet je ook wat zoiets mag kosten :see_no_evil:)

De standaardband zoals op de 269 is natuurlijk mooi, maar iets minder klassiek.

Overigens wel grappig al die formaten, deze is dan 39,5mm en de Skyflake 40,2mm. Zou dat nog uit maken? Of is het een kwestie van proberen denk je?