Laat je Grand Seiko zien VIII

Sorry voor de spam

17 likes

Dat ben ik vrijwel zeker. Het gaat over alles tussen de lugs. Tussenruimte, radius van de kast, positie lugholes…. Dat heb je met solid endlinks.

Ja eigenlijk wel en als het dan past, hoe precies wil je het.

1 like

Inderdaad, het alternatief is een perfect passende band, krijg je wel een iets ander stijl, maar dit is wel erg mooi (foto van internet):

15 likes

Ik merk dat ik deze vaker draag dan de Sbgw283, de matte dial oogt rustig…

10 likes

In de tussentijd spammen we maar weer even raak. :smiley:

Briljant, al die kleurnuances.

24 likes

GSpam…

20 likes

Ik draag geen GS dus kan niet mee doen, maar die spam mag door gaan :grin:

Overigens kun je als je op zoek bent naar inspiratie op de Delugs site wat spelen met o.a. de skyflake en een selectie van hun banden.

1 like

Op de SBGW235 zit de d1z8ab. En daar kreeg ik vorig jaar een quote voor van de Seiko Boutique van 888 euro (onder voorbehoud).

2 likes

Klopt.
En voor de sbgt is het typenr A00A111J0.

Die band wordt nog wel eens online verkocht als geschikt voor de elegance modellen. Past, maar met veel geduld/ irritatie en aanpassing vd pushpins.

1 like

Is het niet zo dat dit dz etc nummer en het A00 etc nummer naast elkaar bestaan? Het A00 nummer is meestal publiek, maar dat dz etc nummer heb ik eens in een interne onderdelenlijst gevonden meen ik.

1 like

Dank voor deze tip. Zitten mooie straps tussen. Deze lijkt mij mooi voor mijn GS…

5 likes

Durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Wat ik wel weet is dat het endlink nr van de sbgw235 bor band: 111 is en van de sbgt241: 211

1 like

Dit was de link waar ik dit interne nummer gevonden heb:
http://www.boley.de/en/case-parts/seiko?l=18&p=502

9S54 uurwerk zijn de oude Dubbel logo sbgw`s (sbgw001, sbgw003, sbgw005)

Misschien hoort het A00A111J0 nr bij de nieuwe GS modellen. Die hebben het 9S64 uurwerk.
Sluitingen hebben aan de binnenzijde natuurlijk ook een ander logo gekregen.

Belangrijkste is dat je let op de endlink nr.

2 likes

Tiens, de endlink van mijn SDGM001 (Seiko) heeft ook nr. 211. Niet dat ik deze band op een GS zou willen zetten maar wil dit dan zeggen dat die wel zou passen?

2 likes

Dat wordt heel hard persen. 20mm gaat niet in 19mm :slight_smile:

2 likes

Heeft iemand ervaring met schaap en citroen als het gaat om de verkoop van Grand Seiko?

Zijn ze al AD dan?

Op de site van schaap en citroen staat dat ze ze al verkopen

haha, dat had ik niet nagekeken :rofl: Blijkt nog maar eens dat ze in Japan een ondoorgrondelijke nummering gebruiken en dat Grand Seiko toch geen Seiko is. :thinking:

1 like