Laat je Grand Seiko zien VIII

Ik vind hem héél erg mooi. Naast de Eichi 2 toch een van de weinige modellen waar echt handwerk is afgeleverd. Het is een zeer licht (want titanium, en niet groot) horloge met een práchtige wijzerplaat.

Het is overigens absoluut geen opvallend horloge (ook weer net als de Eichi 2, en voor mij een pluspunt). De ‘maki-e’ indices van goudpoeder weerspiegelen het licht ook niet zoals de standaard opgelegde indices. Het is allemaal vrij ingetogen. Ik verwacht (en hoop) dat niemand mij ooit met dit horloge zal complimenteren. Een prachtig kunstwerkje voor mezelf.

Ik had niet gedacht dat ik ooit een 9S uurwerk zou kopen, dat toch wat ‘gewoontjes’ is vergeleken met een Spring Drive, een hi-beat, of zelfs (in mijn optiek) een 9F quartz. Ik had er liever een Spring Drive in gezien, maar gezien de historie van het model kan ik in dit geval prima leven met het 9S uurwerk.

Met het horloge in mijn handen voelde ik spontaan dat het de hóógste tijd was voor een derde Grand Seiko. En omdat de Seiko Boutique mij niet (zoals afgesproken) heeft gebeld toen ze de SBGY027 hadden, kon ik het vrij makkelijk goedpraten voor mezelf :grinning_face_with_smiling_eyes: Ondanks dat 500 best een groot aantal is (en de prijs erg hoog) zijn deze natuurlijk over de hele wereld verdeeld, en denk ik niet dat deze over een half jaar nog beschikbaar is. In de zee van LEs vind ik de SBGW295 echt een bijzonderheid.

Ik heb (nog) geen andere foto’s gemaakt, en denk sowieso niet dat ik daar iemand een plezier mee doe gezien mijn gebrek aan skills/interesse op dat vlak. Daarnaast wil ik het horloge ‘bewaren’ voor een bijzondere mijlpaal, hopelijk in het midden van dit jaar. Vanaf dan denk ik hem vaak te zullen gaan dragen.

12 likes

Maar je hebt hem dus wel gekocht begrijp ik hieruit! Gefeliciteerd ermee!

1 like

Zozo… wat is die meest linkse op die eerste foto?

Ik vermoed een SBGW035 op oem BOR band :blush:

2 likes

Inderdaad. Moest na het eerste passen snel weer door voor een afspraak, dus ik had nog een paar uur bedenktijd/tijd om de limiet van mijn bankpas te verhogen :grin: Ik heb hem toen aan het eind van de middag opgehaald.

Toevallig kwam ik vandaag langs de Seiko Boutique in Amsterdam, daar ligt hij ook.

1 like

Gefelicteerd ermee. Ik heb de SBGW253, de stalen versie met witte wijzerplaat. Een mooi zwart-wit duo :slight_smile:

1 like

Schitterende aanwinst alleszins en een stuk “specialer” nog dan de sbgy027. Leuk dat je er direct een gelegenheid aan kunt koppelen ook. :+1:

2 likes

Proficiat met de aanwinst. Ik deel je mening over het uurwerk. Spring Drive maakte het voor mij af maar historisch gezien klopt het wel.
Toch wel de mooiste en unieke LE naar mijn mening.

1 like

Prachtige aanwinst, alvast veel plezier gewenst met de momenten dat je het horloge daadwerkelijk gaat dragen.

Tja, hierin kan ik je dan niet volgen. Meer foto’s van dit horloge zijn wat mij betreft meer dan welkom!

2 likes

Gewoon direct gaan dragen dan geniet je er tenminste van + dan kan je half in het jaar een nieuwe halen om je mijlpaal te vieren :partying_face:
Is toch zonden om zoiets moois niet te gebruiken?

Binnenkort erbij

13 likes

Enkele leuke dingen geprobeerd. Die 62GS kast draagt echt goed!

14 likes

Maar voorlopig blijft het voor me deze GS.

13 likes

Via Hodinkee.

6 likes

Een nieuw microseizoen, of welke dag van het 30/40/50/55/60/65 jarig bestaan van welk onderdeel van seiko dan ook. Altijd een goed moment voor weer een nieuwe modelvariant.

Ziet er leuk uit, maar voor mij niet meer dan dat. Volgende graag!

1 like

Ik word er ook niet warm van. Houd wel van de monochrome look, maar echt bijzonder is het niet.

Vorig jaar daar een custom order geplaatst. Ze reageren snel en correct op e-mail en ik ben er erg tevreden over. Verzenden en alles soepel verlopen. Hopelijk loopt het ook zo voor jou. Benieuwd hoe die op een GS staan!

Zo te zien ook nog de oude prijzen.

Niet verkeerd. Maar een kleuraccent, goudkleurig of groen, had er van mij wel bij gemogen.

Maar die wijzerplaat. Had iemand al steigerhout geroepen? Brrrr

1 like

Ik had van het weekend ook nog oude prijzen. Ik kocht een paar gympies bij de Floris van Bommel winkel. Zeg maar hun ‘merkboutique’ in horloge termen :slight_smile: Er stond 199 euro op het stickertje. Bij het afslaan aan de kassa werd het ineens 219 euro. Ja helaas nieuwe prijzen, staan al wel in het systeem, maar nog niet op de schoenen. Die gingen dus mooi wel voor 199 mee naar huis!

1 like