Laat je Grand Seiko zien VIII

Ja de titanium SBGA231is voor mij een geweldige GS. Hij staat wel zachtjes te koop, en daar moet ik nog wat mensen over terug DM’en. Maar op zo’n dag om de pols houd ik hem liever. Ik ben sinds ik wat andere horloges ben gaan bekijken weer erg onder de indruk geraakt van de kasten van Grand Seiko. De combinatie van scherpte en vorm die GS weet te bereiken kom je toch zelden ergens anders tegen.

Maar ik ben aan het twijfelen over een andere mooie GS, iets heel anders, dus ik had deze soort van in mijn hoofd om weg te doen om die te bekostigen. Maar ik heb over die andere nog geen besluit genomen.

1 like

Soms is iets anders proberen natuurlijk ook gewoon leuk! En je kunt natuurlijk altijd een diver terug kopen mocht dat niet bevallen. :wink:

Geen GS, maar die nieuwe linnen KS is wel fraai hoor:

9 likes

Heel fraai vooral zo’n lichte linnen plaat.

De nieuwe SBGW231

Aangenaam verrast door de matte croco band :ok_hand:

31 likes

De minutenwijzer buigt op het einde scheef toe voor een betere afleesbaarheid.
Als je op zo’n millimeter gedoe dan ook nog 2 facetjes weet te slijpen, ben je voor mij een baas.

30 likes

Helemaal eens. Waanzinnig knap gedaan

Zie je jezelf die ooit verkopen Hans?

Hoe kon het ook anders in dit topic :smiley:

5 likes

Het lijkt hier wel of hij op de wijzerplaat ligt! :astonished:

1 like

Hahahaha. Nee

2 likes

Heel goed! Echt heel bijzonder is deze

1 like

Mooi cameraatje!

Ik heb overwogen de SLR I’m te vervangen voor een mirrorless, Nikon Z. Maar het was maar een klein beetje kleiner en lichter dan de DSLR. Dus toch maar weer eentje gekocht naast de D600, een D780. Die kan zowel mirrorless als met spiegel. Dan maar iets meer zeulen. Meestal met een ouderwetse 28-105 erop.

1 like

Weer eens wat kiekjes, te lang niks gepost… :slight_smile:

37 likes

Hele mooie dial

1 like

Ik doe mee. En de indices zijn ook nog geribbeld aan de bovenzijde! Fenomenaal! Ik zit er wel eens vol bewondering naar te kijken met een oogloepje, de meewarige blik van mijn echtgenote negerend :face_with_monocle:

18 likes

Ik heb dezelfde kwaal. Misschien eens een (Anoniem) praatgroepje opstarten…

2 likes

Duo Penotti op zijn Japans

Weer wat keuze-stress geïntroduceerd :thinking:

18 likes

Duo Daihatsu :ok_hand::star_struck:

2 likes

GS pracht op een nogal sombere dag…:cloud_with_rain:

21 likes

Helaas werkt de camera van m’n telefoon niet ver genoeg mee.

De minuten indices zijn dus echt mm werk.

Maar hier is te zien dat de ring toch nog gegraveerd is met lijnen en dat de indices er nog bovenop liggen. (En dat de indices imperfect zijn, maar dat is ze vergeven)

Toch eens op zoek naar een echte fotograaf :joy:

23 likes