Dan ook maar een van z’n broertje met batterij. Moet er nog steeds aan wennen, maar op de foto’s blijft die mooi!!
Heerlijk die champagne plaat
Schitterend die sunburst! Nog steeds tevreden?
Dank je wel! Ik ben zeker nog tevreden, ik houd dan ook enorm van eenvoud en schoonheid. Op het eerste oog lijkt eenvoud de overhand te hebben maar tijdens het dragen is de ervaring anders. De subtiele sunburst, de plaat van zilver naar champagne, de lijnen van de kast en het bolle safier helpen hier enorm bij. Tel hier de standaard GS voordelen bij op en het plaatje is wat mij betreft compleet.
Ik draag het horloge vaak doordeweeks bij een pak en dan is erg fijn dat ik in de haast van de ochtend zeker weet dat de tijd goed staat.
Hoe zit het eigenlijk met de titanium GS modellen. Bijvoorbeeld de SBGV231 quartz in het lagere segment. Wordt daar ook high-intensity Ti gebruikt?
@vierport jij een idee toevallig?
Voor zover ik het weet, zijn er 2 legeringen. “High intensity titanium”, hard genoeg om te kunnen Zaratsu polijsten en “brilliant hard titanium”. Die laatste is lichter van kleur en nog een stukje harder. Die laatste zit enkel op wat higher end stukken.
Verder weet ik niet meer
Dat las ik idd ook. Ga er maar even van uit dus dat high-intensity Ti ook wordt gebruikt in het lagere segment der GS modellen.
Ik heb nog nergens gelezen dat er nog een verder onderscheid gemaakt wordt inderdaad
Mooi om te lezen dat het nog bestaat!
Daar blinkt GS wel in uit, meer dan gelijk welk ander merk. Vooral dan bij de dressy modellen merk je de finesse en het lichtspel. Ik kan me voorstellen dat die van jou eentje is die je in het echt moet zien
En quartz, er is wat voor te zeggen inderdaad. Zeker als het een 9F is
Zonder stropdas weliswaar
Dat klopt zeker maar bekijk bijvoorbeeld het horloge van Hans of de zen tuin in de SBGY reeks dan zijn deze toch minder eenvoudig te noemen.
Je bent welkom
Letterlijk.
Evengoed is mijn Citizen Chronomaster Ibuki, als het over specifiek titanium luxe-horloges gaat, een klasse apart. Dat is zeker op GS niveau te schatten, zo niet een tandje er boven. Het titaan is mooi van kleur, meer dan uitstekend afgewerkt en bijzonder goed gecoat.
Maar evengoed blijft het ondanks die twee horloges jeuken… De kogel is hier door de kerk. Er moet nog een GS komen, en ik ben er al goeddeels uit welke.
Ik vind dat dat nog wel meevalt. Het is enkel een patroon op de wijzerplaat erbij. Als je naar GMT’s met lume en bezels gaat kijken, dan wordt het een ander verhaal. Die zijn ook mooi, maar het lichtspel verdwijnt daar toch wel wat. Maar toegegeven, die van jou is wel heel clean
Deze zou ik ook wel smaken eerlijk gezegd…