De SBGJ235 heeft een prachtige wijzerplaat, mooier dan de SBGN005 maar de 235 is met 14mm wel een dikkerdje hoor.
De 005 blijft ook prachtig, ik heb hem alleen net ingeruild voor de 029, met 200m WR misschien wel je ideale vakantiehorloge
Ik onderschrijf wat @Ri_ck hierboven aangeeft. Hoe mooi ook, neem ook de dikte in beschouwing.
De SBGN is dunner, minder kostbaar (meer zorgenvrij dragen), en ook meer geborsteld. Hiermee wat geschikter om een krasje mee te vangen, vind ik…
Ohja, vakantie naar een zonnig oord? Vergeet niet dat je pols misschien dikker wordt en dat je de band moet verstellen (GS geen Quick adjust)
Zo’n grand seiko sbgj235 met Iwate wijzerplaat is wel next level hoor. Dik, en fors, maar qua impact wel voorbij een SBGN005. Hoe mooi die ook is, maar dat is toch een wat rustiger horloge.
Staat goed zo
Die blauwe Iwate is indd ook prachtig! Er staat er als het goed is eentje te koop in NL op Chrono
Voor een vakantiehorloge vind ik hem minder geschikt, want die spiegelende flanken krassen al als je er naar kijkt
Niet dat dat perse een ramp is natuurlijk.
De dikte vind ik zelf minder een probleem.
Ja, dus
Ik heb uiteindelijk voor de SBGN005 gekozen als reishorloge. Een true GMT was een vereiste. Dan is er wel veel voor de SBGN005 te zeggen. De dikte en de wat lagere waarde gaven de doorslag tov mechanische en SC GMT modellen van GS, en bv de Black Bay GMT van Tudor en de Omega Seamaster GMT (50 year anniversary model).
Geen spijt van! Al doet een kras op een GS altijd meer zeer door de sublieme afwerking van alles. Het niet verstelbaar zijn van de band is jammer maar geen ramp, al had ik 3 pogingen nodig de juiste afstelling te vinden die zowel bij hoge en lage temperaturen fijn is.
Wow wat is deze mooi op leer zeg! Met lume, rode seconde, wijzer, 200m, helemaal top !
Weer een nieuwe Grand Seiko Evolution 9: de SLGA021 - spring drive staal met een donkerblauwe versie van de wijzerplaat van de SLGA007
Dan vind ik denk ik de SLGH019 high beat titanium met iwate plaat nog steeds mooier:
Het blijft grappig om te zien dat het datumfont nog steeds anders is tussen de mechanische en de spring drive uurwerken.
En zoals ik laatst ook ontdekte zijn dus ook de sleuven in de indices anders. Highbeat = U vormige sleuf. Spring drive = V vormige sleuf.
Creatief
Voor mij mag heel de Evolution 9 reeks in titanium. Net als de Zenith Defy Skyline reeks bv. De wijzerplaten zou ik eens naast elkaar willen zien, zo’n render zegt niet veel
Ik hoop maar dat de chapterring niet zwart is zoals de render doet vermoeden.
Dat zou me verbazen… bij de 62GS seasons reeks is die ook altijd mooi in hetzelfde kleur als de plaat geweest.
Ja juist dat, die renders toch hé
Een vrijwel identiek horloge dus weer, net als de twee witte birches
Dikte is voor mij niet het grootste probleem, wel denk ik de krasgevoeligheid. Zal toch niet beatertje kunnen zijn.
Ik denk dat de rationele keuze de SBGN005 is, maar de hart wilt de SBGJ235.
Ik koop mijn horloge met name vanwege de dial. En niemand maakt zulke mooie dials als Grand Seiko. En hoe mooi ook de SBGN005 is, de dial is toch ‘gewoontjes’.
Idd; zag de SBJ235 op chrono maar best hoog geprijst voor mijn gevoel., voor paar honderd euro meer kan ik de horloge nieuw aanschaffen
Grappig, ik heb ook naar al die horloge gekeken, maar de SBGN005 is de meest rationele keuze.
De vraag is nu of ik rationeel wilt zijn