Laat je Grand Seiko zien VIII

Hé, mooi klassiek uiterlijk. Welk type is dit? Ik kan me zo geen mechanische automaat met datum en creme/custard wijzerplaat voor de geest halen?

1 like

Een SBGR261G zegt de doos :nerd_face:

2 likes

23 likes

sinds ik de stalen band heb draag ik deze veel vaker! Echt een fijne combi.

17 likes

Mooie combinatie met deze band! :star_struck:

1 like

Top. Dat is wel een heel mooi seikootje.

1 like

Ja dat was ook van mij een favoriet. Mocht je de band ooit willen verkopen, PB mij dan even :slight_smile:

1 like

Dat blijft toch een heel moeilijk punt bij deze creme/beige/custard wijzerplaten van Grand Seiko. Het is zo moeilijk om vanaf het scherm de werkelijke kleur te bepalen!

Zie bijvoorbeeld deze foto van Hodinkee van hetzelfde horloge:

Vs jouw wijzerplaatkleur op jouw foto:

13 likes

Deze vind ik echt super. Combinatie horloge en band is geweldig. :star_struck:

1 like

Het kleur van die creme platen verandert effectief wel enorme veel met het licht. Dit is (ongeveer) hetzelfde kleur als de SBGM221 en de SBGW235 :blush:

Dit is bv de 221 in direct en indirect zonlicht op hetzelfde moment:

15 likes

De kleur van de arm is ook heel anders geworden. Tsja, fotografie… :wink:

2 likes

Ff een bruine arm halen noemen ze dat toch?

3 likes

Klopt. Maar Hodinkee heeft hier natuurgetrouwer vastgelegd. Want in het echt is het ook heel mooi crème. Net als het horloge van @illewoare

Kijk, nu ben je een volleerd GS nerd :grin:

1 like

De telefoon rommelt er ook wat aan natuurlijk. Maar dat was een avondzonnnetje, dus vrij geel licht :blush:

Inderdaad. Zeker niet zo wit als veel foto’s doen vermoeden. Daar heb je een sbgw231 of sbga293 voor nodig.

1 like

Ik vind jouw keuze :ok_hand:t2:. Prachtige textuur wijzerplaat en een high beat uurwerk.

Bij de SBGM221 vind ik die 24 uurs indicatie aan de andere kant vd indices minder mooi en creme/gebroken wit wijzerplaten zijn ook niet echt mijn cup of tea.

1 like

Wat is er met de afwerking van de cijfers gebeurd? Ziet er niet zo gepolijst uit als op foto’s van GS.

De indexen bedoel je? Het wordt allemaal met de hand gedaan. Mogelijk had iemand een slechte dag of te diep in het glaasje gekeken?

En dit alles, niet te vergeten, in een prachtige maat. Gelukkig lijken we zo langzamerhand die kant weer op te gaan.

Dat is de Mt Iwate versie?

Ik zoek een blauwe GMT. En twijfel tussen de grand seiko sbgj235

en de Grand Seiko SBGN05

Ik heb al de White Birch Spring Drive versie. Dacht zelf dat ik ooit de Green Birch High Beat zou halen. Maar die blauwe Mt Iwate is echt gaaf.

Wil dat de GMT horloge mijn vakantiehorloge word, maar vraag me nu af of en Grand Seiko de meest geschikte merk daarvoor is.

Veel vragen in mijn hoofd. Iemand nog iets zinnigs over te zeggen. Prijs is natuurlijk ook een factor 2. :stuck_out_tongue:

10 likes