Dat waarderen we zo wie zo
Mooie details! Ik vraag me vaak af hoe je het verschil tussen deze Grand Seiko duiker en een typische Seiko duiker zou moeten beschrijven. Het is geen Seiko ‘turned up to eleven’. Tegelijkertijd vind ik hem wel wat ‘over the top’, maar op een mooie manier. Maar wat de juiste bewoording is? Misschien het verschil tussen een Land Rover Defender en een Range Rover Autobiography ofzo? Die kunnen in beginsel hetzelfde. En zijn familie. Maar toch staan ze anders in het leven.
De mijne nog even:
Seiko maakt dat zichzelf ook moeilijk. Je ziet de laatste jaren zelfs de Spring Drive in de high end Seiko lijn. Ook kwa prijzen zitten ze behoorlijk dicht in de buurt van die SD Seiko’s.
Ik vind juist de Seiko duikers iets over de top met hele drukke wijzerplaten waar veel opstaat.
De GS vind ik persoonlijk meer incognito voor een duiker in zijn klasse. De ronde afwerking, soepelere lijnen, platte wijzerplaat maken hem in mijn optiek wat ingetogener dan bijv een SeaDweller. Maar wel met dezelfde aanwezigheid.
Als we in autotermen blijven zijn de high end prospex duikers met spring drive de S klasses van de Seiko’s. Waarbij de GS duiker meer een S Maybach variant is.
Echt wel.
Welkom hier @Jurk! Mooi exemplaar. Ik krijg zelf geen genoeg van die scherpe perfecte wijzers.
Thanks! Ja die afwerking is echt niet normaal
Geweldig hè? Er komt nog wel eens een automaat van GS, die heb ik nog niet.
Neem hem wel mee naar de meet tzt
Naast de pam ook nog aan de GS?
My man
Én geld om de mx5 af te maken.
En je hoeft niet meer in het Rolex topic te komen! What’s not to like
Kan ik hier stripjes tussendoor tekenen.
Welkom Jur
Thanks!